İkinci Tavsiye: Tevhid Üzerine Genel Tavsiyeler (2)

 İkinci Tavsiye: Tevhid Üzerine Genel Tavsiyeler (2)

İbni Abbas Radiyallahü Anh'den rivayet edilmiştir:

Bir gün Hz. Peygamber Sallallahü Aleyhi Vesellem’in terkisinde idim. Bana buyurdu ki:

“- Ey evlât! Ben sana bir takım kelimeler öğretiyorum; Allah’ü Teâlâ’yı gözet ki; O da seni gözetsin. Allah’ü Teâlâ’yı gözet ki; karşında bulasın. Bir şey istediğinde Allah’ü Teâlâ’dan iste! Yardım talebinde bulunduğunda Allah’ü Teâlâ’dan yardım iste! Şunu bil ki, bütün halk sana fayda vermek üzere birleşseler, ancak Allah’ü Teâlâ’nın sana takdir ettiği kadar fayda verebilirler ve eğer bütün halk sana zarar vermek için birleşseler ancak sana Allah’ü Teâlâ’nın takdir ettiği kadar zarar verebilirler. Kâlemler kaldırıldı, sahifeler kurudu.” (Tirmizi, Müsned)

Tirmizi’ın dışındaki bir rivayette ise şöyle buyurmuştur:

“- Allah’ü Teâlâ’yı gözet ki önünde bulasın, Allah’ü Teâlâ’yı rahatlıkta tanı ki; O da seni sıkıntıda tanısın! Şunu bil ki başına gelmeyecek olan şeyin, sana isabet edeceği de yoktur ve senin başına gelecek olanın da gelmemesi yoktur! Bil ki: Yardım ve zafer sabretmekle olur. Sevinç üzüntü ile beraberdir. Sıkıntı ve güçlük te kolaylıklâ beraber olur.”

 

02-Üçüncü Tavsiye: İlim Tahsil Etmenin Fazileti

Kubeysa b. El Muhârik Radiyallahü Anh'ın şöyle buyurduği rivayet edilmiştir:

Rasulullah Sallallahü Aleyhi Vesellem’in yanına gelmiştim.

Bana:

“- Ey Kubeysa! Seni buraya getiren nedir? ” Dedi.

Ben de:

“Yaşım ilerledi, kemiğim inceldi, sana geldim ki bana Allah’ü Teâlâ’nın kendisiyle faydalandıracağı şeyleri öğretesin”, dedim.

Bunun üzerine Rasulullah Sallallahü Aleyhi Vesellem şöyle buyurdu:

“- Ey Kubeysa! Bir taşa, bir ağaca, bir toprak yığınına uğrasan sana mutlaka istiğfar eder. Ey Kubeysa! sabah namazını kılınca üç defa:

سُبْحَانَ اللَّهِ الْعَظِيمِ وَبِحَمْدِهِ

 “Sübhanellahi'l Azîm ve bihamdihi” de! Körlükten, cüzzamdan ve felçten kurtulursun! Ey Kubeysa! Şöyle dua et”:

اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِمَّا عِنْدَكَ، وَأَفِضْ عَلَيَّ مِنْ فَضْلِكَ، وَانْشُرْ عَلَيَّ رَحْمَتَكَ، وَأَنْزِلْ عَلَيَّ مِنْ بَرَكَاتِكَ

‘Allahümme inni Es'eluke mimma indeke ve efid aleyye min fadlıke venşur aleyye rahmetike ve enzil aleyye min berekâtike.

(Ey Allah'ım ben senin yanındakilerden isterim, bana lütfundan gönder, bana rahmetini yay, bereketinden üzerime indir). (Müsned)

 

İşte bu değerli tavsiye ilim tahsili yapanın değerine delâlet eder Ebu'd Derdâ Radiyallahü Anh tarafından rivayet edilen hadiste ise şöyle buyrulur: “Kim ilim elde edeceği bir yolâ girerse; Allah'ta ona Cennet’e giden yolu kolaylaştırır. İlim talibine yaptığı şeyden hoşnud olduklarından dolayı kanatlarını sererler. Alime gökte ve yerde olanlar hatta sudaki balıklar istiğfar getirip onun için Allah’ü Teâlâ’dan bağışlama dilerler.

Alimin Abid'e olan üstünlüğü dolunayın diğer yıldızlara olan üstünlüğü gibidir. Şüphesiz alimler peygamberlerin varisleridir. Muhakkak ki peygamberler ne bir dinar ne de bir dirhem miras bırakmazlar. Ama onlar ancak ilmi miras bırakırlar. Kim de onu alırsa büyük bir pay almış olur.” (Ebu Davud, Tirmizi, İbni Mace, İbni Hibban, Beyhaki)

Yine bu hususta Safvan b. Assâl el Murâdî Radiyallahü Anh'dan rivayet edilen hadiste şöyle anlatır:

Peygamber Sallallahü Aleyhi Vesellem’in yanına gelmiştim. O mescidde kırmızı hırkaya yaslanmıştı.

“- Ya Rasûli Ekrem Sallallahü Aleyhi Vesellem! Ben ilim istemek için geldim”, dedim.

Bunun üzerine şöyle buyurdu:

“- İlim talibine merhaba! Muhakkak ki ilim talibine melekler kanatlarını gerer, sonra da istediği şeye karşı sevgi ve muhabbetlerinden birbirine girerek dünya semasına ulaşırlar.” (Müsned, Taberani, İbni Hibban, Hakim)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)