Yirmi Altıncı Tavsiye: Fatiha Sûresi Hakkında

 Yirmi Altıncı Tavsiye: Fatiha Sûresi Hakkında

Ebu Hureyre Radiyallahü Anh Rasulullah Sallallahü Aleyhi Vesellem’i şöyle derken işittiğini rivayet etmiştir:

Allah’ü Teâlâ şöyle buyurmuştur:

“Namazı, Benimle kulum arasında iki bölüme ayırdım. Kulum için de istediği vardır!”

Diğer bir rivayette ise şöyledir:

“Namazın yarısı Benim, yarısı da kulumundur.”

Kul, “elhamdülillahi Rabbil âlemin” dediğinde, Allah: “Kulum Bana hamd etti!” buyurur.

Kul: “errahmanirrahim” dediğinde, Allah: “Kulum Beni övdü”. Buyurur.

Kul: “Maliki yevmiddin” dediğinde, Allah: “Kulum Beni yüceltti”. Buyurur.

Kul: “Ancak Sana kulluk eder ve ancak Senden yardım isteriz!” Dediğinde, Allah: “Bu Benimle kulum arasındadır. Kuluma da istediği vardır!” Buyurur.

Kul: “İhdinassıratalmüstakim, Sıratallezine enamte a'leyhim ğayril mağdûbi aleyhim veladdallin” dediğinde; Allah: “Bu kulum içindir ve kuluma da istediği vardır!” Buyurur (Müslim)

Ebu Said El Mualli Radiyallahü Anh şöyle anlatır:

“- Mescidde namaz kılıyordum. Rasulullah Sallallahü Aleyhi Vesellem beni çağırdı, ben hemen çağrısına cevap vermedim. Sonra yanına vardım ve:

“- Ya Rasulallah! Ben namaz kılıyordum!” dedim.

Bunun üzerine şöyle buyurdu:

“- Allah: Sizi çağırdığında, Allah’ü Teâlâ ve Rasulüne cevap veriniz! (Enfal: 24), dememiş midir?”

Sonra şöyle buyurdu:

“- Sana mescidden çıkmadan önce bir sûre öğreteceğim ki bu sûre Kur’an-ı Kerim’deki en büyük sûredir.”

Elimden tuttu ve mescidden çıkacağımız zaman, ben:

“- Ya Rasulallah! Siz, ‘Kur’an-ı Kerim’deki en büyük sûreyi sana öğreteceğim!’ demiştiniz!” dedim.

Şöyle buyurdu:

“- ‘ElHamdülillahi Rabilâlemin’ ki bu es Sebu'l Mesâni. (Yedi çift övgüdür) ve Bana verilen en büyük sûredir. (Buhari, Ebu Davud, Nesei, İbni Mace)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)