Otuz Yedinci Tavsiye: Fakir Ve Yoksulları Sevmek

     Otuz Yedinci Tavsiye: Fakir Ve Yoksulları Sevmek

Ebu Zer Radiyallahü Anh şöyle demiştir:

Sadık dostum bana yedi tavsiyede bulundu;

“Yoksulları sevmemi ve onlara yakın durmamı, benden aşağı olana bakmamı ve kendimin üstünde olanlara bakmamamı, bana eziyet verseler de akrabamı ziyaret etmemi, ‘Lâ Havle velâ Kuvvete illâ billâh’ sözünü çokça söylememi, acıda olsa gerçeği konuşmamı, Allah’ü Teâlâ hususunda kınayıcının kınamasının beni tutmamasını insanlardan da birşey istemememi…” (Müsned, Taberani)

 

02-Otuz Sekizinci Tavsiye: Fakirlik Ve Zenginliğin Tanımı

Ebu Zer Radiyallahü Anh Rasulullah Sallallahü Aleyhi Vesellem’in kendisine şöyle buyurduğunu rivayet etmiştir:

“- Ey Ebu Zer malın çokluğunu zenginlik olarak mı görürsün?”

Ben de:

“- Evet Ya Rasulallah!” dedim.

O da:

“- Malın azlığını da fakirlik olarak mı görürsün?” Buyurdu.

Ben de:

“- Evet, Ya Rasulallah!” dedim. O da şöyle buyurdu:

“- Zenginlik ancak kalp ve gönül zenginliğidir. Fakirlik te kalp ve gönül fakirliğidir. Kimin kalbinde zenginlik varsa dünyada karşılaştığı ona zarar vermez. Kimin de kalbinde fakirlik varsa dünyadan daha fazlâ onu zengin edecek yoktur ve onun nefsine de dünyanın cimriliği zarar verebilir.” (İbni Hibban)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)