Kayıtlar

Mayıs 4, 2019 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Misafir Rızkı İle Gelir Sevabı Hâne Halkına Kalır

Misafir Rızkı İle Gelir Sevabı Hâne Halkına Kalır Abdullah b. Amr b. As sahabe-i kiramın en âbid ve zahitlerinden biri idi. Kendisini tamamen ibadet ve taata vermişti, gündüzleri oruç tutar, geceleri sabahlara kadar Kur’an okur, ibadet ederdi. Hatta yeni evlenmiş olduğu hanımını da ihmal ederdi. Hanımı durumu Peygamber Efendimize bildirmişti. Asr-ı saadette Müslüman hanımlar aile problemlerini Peygamber Efendimiz’e bildirmekten çekinmezlerdi. Efendimiz de Abdullah’ı çağırarak ikazda bulunmuş, böyle yapmaması gerektiğini söylemiş ve devamla: “Çünkü eşinin senin üzerinde hakkı vardır, misafirlerinin senin üzerinde hakkı vardır, bedeninin de senin üzerinde hakkı vardır”1 buyurmuştu. Hadis-i şeriften gayet açık olarak anlaşılmaktadır ki misafirin ev sahibi üzerinde hakkı vardır. Bu hak ev sahibinin, gelen misafiri kabul edip ağırlamasıdır. Misafirin kabul edilip ağırlanması bir lütuf değil, misafirin hane sahibi üzerindeki hakkıdır. Öyle ise misafiri ağırlayan, ona bir lütufta

Mü’minin Miracı: Namaz

Mü’minin Miracı: Namaz ان الصلوةكانت علي المؤمنين كتابا موقوتا   “Namaz belli vakitlerde mü’minlere farz kılındı.” Farsça bir kelime. Arapçası salat. Dua anlamında.   Namazda ve namaz dışında yaptığımız bütün dualar, Allah ile ilişki kurmak, Onun katında değer kazanmak ve O’nun desteğini sağlamak içindir. Günde beş vakit namaz, Cuma ve cenaze namazı, mü’minler üzerine farzdır. Bedenimizin temel gıda maddelerinden ekmeğe ve suya ihtiyacı ne kadarsa ruhumuzun da namaza olan ihtiyacı o kadardır. Peygamber Sallallahü Aleyhi Vesellem Efendimiz, namazla ilgili ciddi uyarılar yapıyor: الصلاة عماد الدين من أقامها فقد أقام الدين ومن تركها فقد هدم الدين “Namaz dinin direğidir. Kim onu kılarsa dinini ayakta tutar ve her kim onu terk ederse dinini yıkmış olur.” الصلاة فمن تركها فقد كفر “Kim namazı kasten terk ederse küfretmiş (yani nankörlük etmiş) olur” Bu sebeple binamaz (namazsız) olmayınız. Çalışmak da ibadettir ama hiçbir ibadet namazın yerini tutamaz Niçin Namaz k