Kayıtlar

Ocak 16, 2021 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Bosnalı Mestan (Bir Peygamber Aşığının İbretlik Hikâyesi)

  Bosnalı Mestan (Bir Peygamber Aşığının İbretlik Hikâyesi)   Mestan Bosnalı ayyaş bir genç Müslüman. Yıl 1999. Herkesin illallah dediği, görünce yolunu değiştirdiği belalı biri. Bir gece rüyasında Rasul ü Kibriya Efendimizi görür. Peygamber yakasından tutup iyice sarsar. “- Yeter bu hali bırak ve çabuk bana gel!” der. Mestan muhtarın kapısını çalar, gördüğü rüyayı heyecanla anlatır. “- Muhtar sen bu köyün emirisin, beni Peygambere götür” der. Muhtar içki için para istiyor diye bir miktar para verip başından gönderir. Mestan köyü kapı kapı dolaşıp rüyasını anlatır. Herkes muhtar gibi biraz para verip başından savar. Mestan tekrar muhtara gelip işte para beni Medine’ye peygamberime götür muhtar deyip tehdide başlar. “- Vallahi evlerinizi yakar ahırlarınızı, harmanlarınızı dağıtırım, beni rasulullaha Sallallahü Aleyhi Vesellem götür. O Sallallahü Aleyhi Vesellem beni çağırdı bekliyor.” diye inler. Muhtar çaresiz üç beş hayvanını satıp Mestan’la beraber hacca yazılır

İstiklal Marşının Açıklaması Anlamı

  İstiklal Marşının Açıklaması Anlamı   Korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak; Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak. O benim milletimin yıldızıdır, parlayacak; O benimdir, o benim milletimindir ancak.   Mehmet Akif Türk milletine cesaret,ve tahammül aşılamak için ve onda bulunan duyguları harekete geçirmek için şiirine korkma sözüyle başlıyor. Bayrak bir milletin bir milletin geleceğinin ve bağımsızlığının sembolüdür. Bayrağın sönmesi Türk milletinin istiklalini kaybetmesidir. Şair ülkemizde tek bir insan kalana kadar bu vatanı savunacağımızı belirtiyor. O halde en son Türk bireyi son nefesini vermeden Türk istiklal ve bağımsızlığını yok etmek, Türk bayrağını söndürmek mümkün değildir. Zira bayrağımız milletimizin yıldızıdır. Bayrağın kaderi ile milletimizin kaderi birbirine bağlıdır. Bayrak bizimdir, biz yaşadıkça onu elimizden kimse alamaz. Türk milletinin bütün fertlerini öldürmedikçe bağımsızlığını kimse yok edemez.   Çatma, kurban olayım çehreni ey

Kadem-i Saadet-i Peygamberi

  Kadem-i Saadet-i Peygamberi Sultan 1. Ahmet Han tevafuklar Padişahı olarak bilinir. 14 yaşında Sultan olmuş, 14 yıl saltanat sürmüş, 14 ün iki katı olan 28 yaşında vefat etmiştir. Ve 14. Osmanlı padişahıdır. Fakat bunun yanında bir özelliği daha vardır ki asıl bilinmesi gereken de işte budur: Peygamber aşığı olması. Eğer Şeyhülislamdan fetva alabilseydi, tahrip olmuş Kâbe’yi yıktırıp, yerine bir taşı altın bir taşı gümüş olmak üzere yeniden yaptırmak istiyordu. Lakin Kâbe’yi yeni baştan inşa etme oğlu 4. Murat’a nasip olmuştur. Ve bugünkü Kâbe tamamen Sultan 4. Murat tarafından yaptırılmıştır. Kâbe’ye saygısından dolayı 21 yaşında iken yaptırmaya başladığı Sultan Ahmed Camii 6 minareli olunca, Kâbe’nin de 6 minareli olduğunu hatırlamış ve Kâbe’ye saygısızlık olmasın diye mimarbaşını göndererek Kâbe’ye 7. minareyi diktirmiştir. Kâbe’nin yanında Rasulüllah Sallallahü Aleyhi Vesellem’e olan saygısı da had safhada olan Sultan 1. Ahmed, Mısır’da Sultan Eşref Kayıtbay Türbesinde bulu

Arapça metinli yüz hadis-i şerif

Arapça Metinli Yüz Hadis-İ Şerif   أقْرَبُ مَا يَكُونُ الْعَبْدُ مِنْ رَبِّهِ وَهُوَ سَاجِدٌ، فأكْثِرُوا الدُّعَاءَ -1 “Kul Rabbine en ziyade secdede iken yakın olur, öyle ise (secdede) duayı çok yapın.” (Müslim, Salât 215, (482); Ebû Dâvud, Salât 152, (875)   مَا منْ دَعْوَةٍ أسْرَعُ إجَابَةً مِنْ دَعْوَةِ غَائِبٍ لِغَائِبٍ -2 “İcâbete mazhar olmada gâib kimsenin gâib kimse hakkında yaptığı duadan daha sür’atli olanı yoktur.” (Tirmizî, Birr 50, (1981), Ebû Dâvud, Salât 364, (1535); Müslim, Zikr 88, (2733)   مَنْ لَمْ يَسْألِ اللّه يَغْضِبْ عَلَيْهِ -3 “Allah Teâla Hazretleri kendisinden istemeyene gadap eder.” (Tirmizî, Daavât 3, (3370); İbnu Mâce, Dua 1, (3827)   أَحَبُّ اسْمَاءِ إلى اللّهِ تعالَى عبدُاللّهِ وعبدُ الرحمنِ -4 “Allah’ın en ziyade sevdiği isimler Abdullah ve Abdurrahman’dır.” (Müslim,Ebu Davud,Tirmizi)   رضى الربِّ في رضى الْوَالِدِ، وسخطُ الربِّ في سخطِ الوَالِدِ -5  “Allah’ın rızası babanın rızasından geçer. Allah’ın memnuniyetsizliği de babanın memnuniyetsizliğinden