Otuz Dördüncü Tavsiye: Çok Secde Etmek Kişiyi Cennet’e Koyar

 Otuz Dördüncü Tavsiye: Çok Secde Etmek Kişiyi Cennet’e Koyar

Rasulullah Sallallahü Aleyhi Vesellem’in hizmetkârı ve Ashabı Suffa'dan olan Ebu Firas Rabia b. Ka'b El Eslemi Radiyallahü Anh şöyle anlatır:

Rasulullah Sallallahü Aleyhi Vesellem ile beraber geceler, abdest suyu ve diğer ihtiyaçlarını getirirdim.

Bana buyurdu ki:

“- Benden bir şey dile!”

Ben de:

“- Cennet’te Sana arkadaşlık etmeyi dilerim!” dedim.

“- Bundan başka!” dedi.

Ben de:

“- İsteğim budur!” dedim.

“- Sen de nefsine karşı çok secde etmekle, bana yardım et!” buyurdu.

(Müslim)

Hz. Peygamber'in Mevlâsı Ebu Abdillah Sevban Radiyallahü Anh Rasulullah Sallallahü Aleyhi Vesellem’ı şöyle derken işittiğini rivayet etmiştir:

“- Çok secde etmeye bak. Zira sen her secde edişinde Allah’ü Teâlâ seni onunlâ bir derece yukarı kaldırır. Senden de bir günahı siler.” (Müslim)

Cabir Radiyallahü Anh Rasulullah Sallallahü Aleyhi Vesellem’i şöyle derken işittiğini rivayet etmiştir:

“- Şüphesiz gecede bir saat vardır ki Müslüman birisi ona rastlarsa; Allah’ü Teâlâ’dan dünya ve ahiret işinden hayırlı birşey isterse; Allah’ü Teâlâ ona mutlaka bunu verir. Bu her gecede böyledir. (Müslim)

Ebu Malik El Eşari Radiyallahü Anh Rasulullah Sallallahü Aleyhi Vesellem’in şöyle buyurduğunu rivayet etmiştir:

“- Hiç bir adam yoktur ki geceleyin uyanır, hanımını da uyandırır, hatta hanımına uyku ağır basarsa yüzüne su serper de ikisi evlerinde namaza kalkar ve gecenin bir vaktinde Allah’ü Teâlâ’yı zikrederse Allah’ü Teâlâ o ikisinin günahlarını bağışlar.” (Taberani)

Muğire b. Şu'be Radiyallahü Anh anlatır:

Bir gün Rasulullah Sallallahü Aleyhi Vesellem öyle namaz kıldı ki hatta ayakları şişmişti.

Kendisine:

“- Allah’ü Teâlâ Senin geçmiş ve gelecek günahlarını bağışladı.” Denildi.

O da şöyle buyurdu:

“- Şükreden bir kul olmayayım mı? (Buhari, Müslim, Nesei)

İbni Abbas Radiyallahü Anh şöyle anlatır:

Rasulullah Sallallahü Aleyhi Vesellem bize gece namazı kılmamızı emretti, hatta bu konuda teşvik edip şöyle buyurdu:

“- Bir rekâtta olsa gece namazı kılmaya bakın!” (Taberani)


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)