Sırat Köprüsünün Mahiyeti
Sırat Köprüsünün Mahiyeti
İmâm Kurtubî, Tezkire’de şöyle yazıyor:
Sırat köprüsünden geçebilmek için yedi yerde suâl vardır.
Birinci yerde: Îmândan
sorulur. Yani kelime-i şahâdeti inanarak söylemişse geçer.
İkinci yerde: Namazdan
sorulur. Eğer tamam kılmışsa geçer.
Üçüncü yerde: Ramazan
orucundan sorulur. Eğer tamam tutmuşsa geçer.
Dördüncü yerde: Zekâttan
sorulur. Eğer tamam vermişse geçer.
Beşinci yerde: hacdan
sorulur. Eğer haccını yapmışsa geçer.
Altıncı: Gusül (yıkanma)
ve abdestten sorulur. Tamam yaptıysa geçer, gider.
Yedincide:
Güçlüğü yoktur. İnsanlara yapılan haksızlıklardan ve kul hakkından sorulur
demişlerdir.
Ebû Hureyre Radiyallahü Anh, Hz. Peygamber Sallallahü
Aleyhi Vesellem’den şöyle rivayet etmiştir: “Cehennem üzerine Sırat köprüsü
kurulur. Onun üzerinden ilk geçen ümmetimle ben olacağız. O gün Peygamberlerden
başka hiç kimse konuşmaz. Onlar da “Ya Rabbi! Selâmetle bizi geçir” diye duâ
ederler. Cehennemde diken gibi çengeller olur. Büyüklüğünü Allâh’tan başka
kimse bilmez. Çengeller, halkı amelleri sebebiyle kapar. Kimisi cehenneme
düşer, kimi düşecek gibi olur yine kurtulur.”
İbn Mes‘ud Radiyallahü Anh’in bildirdiği
hadîs de şöyledir: “Herkese ameline göre nûr verilir. Onunla Sırat’ı geçmeye
çalışır. Kimi göz yumup açıncaya kadar, kimi bulut gibi, kimi şihab (şimşek)
gibi geçer, kimi at gibi, kimi âdem gibi koşarak geçer. Kimi düşer kalkar
geçer. Geçip kurtulduktan sonra Allâh’a sonsuz hamd ve senâlar eder.”
(İmâm-ı Kastalânî, İlâhî Rahmet Hz.
Muhammed Sallallahü Aleyhi Vesellem, 514.s.)
(Alıntı)
Yorumlar
Yorum Gönder