İyiliği Saçarak Yapmalı

 İyiliği Saçarak Yapmalı

 

İslam âlimleri buyuruyor ki:

“Allahü Teâlâ’nın size nasıl muamele etmesini istiyorsanız, Onun kullarına öyle muamele ediniz.”

“İyiliği sayarak değil, saçarak yapınız.”

“Cömert verene değil, verdiğine sevinene denir.”

“Bütün kötülükler, hırlaşmalar almak üzerinedir. Bütün iyilikler, vermek üzerinedir.”

Herkese iyilik etmek, ödünç veya sadaka vermek çok sevaptır. Akrabaya yapılan iyilik daha sevaptır. Bir kadın, Resulullah efendimize, “Fakir kocama yardımda bulunsam, sadaka yerine geçer mi?” diye sual ettirdiğinde Peygamber efendimiz, “İki sevap vardır. Biri sadaka, diğeri de sıla-i rahim sevabı” buyurdu.

Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:

“Senden yüz çeviren akrabana verilen sadaka daha faziletlidir.” (Taberani)

“Yakın akraba ve komşuya verilen sadakanın sevabı iki misli fazladır.” (Taberani)

“Paranızı önce kendi ihtiyaçlarınıza, artarsa çoluk çocuğunuzun ihtiyaçlarına sarf edin! Bundan da artarsa akrabalarınıza yardım edin!” (Müslim)

“Bir kimseden amcasının oğlu yardım ister de, o da gücü yettiği halde, vermezse, kıyamet günü Allahü Teâlâ’nın fazlından mahrum kalır.” (Taberani)

“Bir Müslümana ödünç veren iki misli sadaka sevabı kazanır.” (İbni Mace)

“Müslüman kardeşini sevindirmek mağfirete sebep olur.” (Taberani)

“Bir Müslümanın sıkıntısını giderene, Allahü Teâlâ iki nur verir. Bu iki nurla Sıratta o kadar çok kimse aydınlanır ki sayısını ancak Allahü Teâlâ bilir.” (Taberani)

“Kim, arkadaşının ihtiyacını görürse, Allahü Teâlâ da onun ihtiyacını karşılar.” (Taberani)

“Hayra vesile olan, hayır işlemiş gibidir. Allahü Teâlâ, sıkıntıya düşene yardım edeni sever.” (İbni Neccar)

“Cehennemlik biri, Cennetlik birine rastlayınca ona der ki:

Beni tanıdın mı?

 

Sen kimsin?

Benden abdest suyu istemiştin, ben de onu sana hediye etmiştim.

Cennetlik olan, ona şefaat eder. Yine Cehennemlik biri Cennetlik olana şöyle der:

 

Beni tanıdın mı?

Sen kimsin?

Bana bir iş söylemiştin, ben de o işini yapmıştım.

Bunun üzerine ona şefaat eder ve şefaati kabul edilir.” (İbni Mace)

“Fakire verilen bir lokma, sahibine beş şeyi müjdeler:

Bir tane iken beni çoğalttın.

Küçük idim, büyüttün.

Düşman iken, beni dost ettin.

Fâni, yok olmak üzere iken, beni sonsuz kalıcı ettin.

Bugüne kadar sen beni muhafaza ettin, artık ben seni muhafaza ederim.” (Ey Oğul İlmihâli)

 

Bir mümini sevindiren

 

Sual: Müslümana yardım etmenin, onu sevindirmenin fazileti nedir?

Cevap

İyi kimse, hem kendisi iyi olan, hem de başkalarının iyi olmasına çalışan kimsedir. Bu husustaki hadis-i şeriflerden bazıları şöyle:

“Bir mümini sevindiren, beni sevindirmiş olur.” (Ebuşşeyh)

“Müslümana sözle yardım eden veya onun için bir adım yürüyen, kıyamette Peygamberlerle emin olarak haşrolur ve 70 şehid sevabına kavuşur.” (Hatib)

“Kim bir mümini ferahlatırsa, Allahü Teâlâ da kıyamette onu ferahlatır.” (İ. Mübarek)

“Allah’ın kullarını üzmeyin. Onları ayıplamayın, gizli kusurlarını araştırmayın. Kim Müslüman kardeşinin aybını ararsa Allahü Teâlâ da onun aybını arar. Hatta öyle ki, evinden çıkmasa da onu rezil eder.” (İ. Ahmed)

“En iyi kimse, kendisi ile alakasını kesenle ilgilenir, kendisini mahrum edene verir ve kendisine zulmedeni de affeder.” (Begavi)

“Müslüman, Müslümanın kardeşidir, onu üzmez, onu sıkıntıda bırakmaz. Kardeşine yardım edene, Allahü Teâlâ yardım eder. Kardeşinin sıkıntısını giderenin, Allahü Teâlâ kıyamet sıkıntısını giderir. Bir Müslümanı sevindireni, Allahü Teâlâ kıyamette sevindirir.” (Nesai)

“Bir kimse, mümin kardeşini sevindirince, Allahü Teâlâ’nın yarattığı bir melek, bu kimse ölünceye kadar hep ibadet eder. Ölüp kabre konunca, yanına gelerek,

"Beni tanıyor musun?" der.

Ölü:

"Hayır, sen kimsin?" diye sorunca,

"Bir Müslümana vermiş olduğun sevincim. Bu gün seni sevindirmek için, sana gönderildim. Kabirde ve kıyamette sana şefaat edip Cennetteki makamını göstereceğim" der.” (İ. Ebiddünya)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)