Kur'ân-ı Kerim, “KİTAB-I HAKİKAT”; Peygamberimiz, “KİTAB-I HAYAT”tır.
Kur'ân-ı
Kerim, “KİTAB-I HAKİKAT”; Peygamberimiz, “KİTAB-I HAYAT”tır.
Kur'ân, Kitab-ı Hakikat'tir. Âlemlere rahmet olarak
gönderilen Peygamberimiz Sallallahü Aleyhi Vesellem ise, “Kitab-ı Hayat”
ve “Kâinât".
Hakikat Kitabı'nın hayata
aktarılması gerekir. Hakikat Kitabı'nın hayata aktarılması içinse, anlaşılması
ve hayata nasıl aktarılabileceğinin anlatılması, adım adım bizzat, bilfiil
gösterilmesi şarttır.
İşte Peygamberimiz Sallallahü Aleyhi Vesellem bunun
için vardır.
Eğer, Kur'ân yalnızca okunarak anlaşılacak ve hayata
aktarılacak bir kitap olmuş olsaydı, Peygamberimizin Sallallahü Aleyhi Vesellem
gönderilmesine gerek kalmazdı.
Meselenin püf noktası şurası:
Kur'ân İlâhî Söz'dür: Hakikatin özüdür.
Hakikatin özünün çarpıtılmadan, bizzat ve bilfiil
beşerî dünyaya aktarılması, Peygamberimiz Sallallahü Aleyhi Vesellem olmadan
doğrudan ve doğurgan bir şekilde mümkün olmazdı.
Hakikatle doğrudan irtibat kuran bir beşer olan
bizatihî Peygamberimizin kendisi. Peygamberimizin beşerliğinin ve kulluğunun
ısrarla vurgulanmasının en önemli sırlarından biri burada gizli…
Peygamberimiz olmasaydı, insanlar, kendilerine göre,
kafalarına göre Kitabı anlamaya ve uygulamaya kalkışırlardı; ama o zaman ortada
hakikat'ten eser kalmazdı kaçınılmaz olarak.
İLÂHÎ SÖZ'ÜN BEŞERÎ HAYATA AKTARILMASI, PEYGAMBERLER
VE VÂRİSLERİ ÂLİMLERLE MÜMKÜN…
İlâhî Söz olan Kitabın hakikatlerinin beşer
tarafından anlaşılması ve hayat olması, ancak Peygamberimizin Sallallahü Aleyhi
Vesellem varlığıyla mümkün olabilirdi.
Peygamberimizden sonra da onun izinden giden, onun
vârisleri olan âlimlerle...
Burada âlim derken,
İslâm'ın bizzat Kur'ân'da beyan edilen hakikat
yolculuğunun birbirini tamamlayan ve açan üç ayrı güzergâhında yolculuk yapan
üç şahsiyeti ihata eden bütünleyici bir şahsiyetten söz etmiş oluyoruz:
Âlim, Ârif ve Hakîm.
“Âlim”, ilme'l-yakîn yolculuğu yapacak Kur'ânda beyan edilen
hakikatlerin hayat bulması için yola çıkacak...
“Ârif”, ayne'l-yakîn yolculuğu yapacak, Hakikatin hayat olması için
yolda olacak...
“Hakîm” ise hakka'l-yakîn yolculuğu yapacak Hakikatin herkese hayat
sunması için yol olacak...
Yusuf KAPLAN
Yorumlar
Yorum Gönder