İbadetlerin Kabul Olma Şartları
İbadetlerin
Kabul Olma Şartları
Sual: Namazın
ve diğer ibadetlerin kabul olması için belli bir şart var mıdır?
CEVAP
Namazın ve
bütün ibadetlerin kabul olmaları için, önce insanın düzgün itikada [yani ehl-i
sünnet itikadına] sahip olması ve ibadetlerin sahih olmaları, sonra ihlas ile
yapılmaları ve helale harama dikkat etmek şarttır.
Hadis-i
şeriflerde buyuruldu ki:
(Haram cilbab
[gömlek] ile kılınan namaz kabul olmaz.) [Bezzar]
(Üzerinde
haramdan cilbab bulunan kimsenin ibadetlerini Allahü teâlâ kabul etmez.)
[Bezzar]
(Yalnız bir
lirası haramdan olan on lira ile alınmış elbise ile kılınan namaz kabul olmaz.)
[İ. Ahmed]
Hazret-i Musa
Tur’a giderken, yolda, namaz kılıp ağlayarak dua eden bir zata rastladı,
münacâtında mezkur zatın affı için Cenab-ı Hakka niyaz ettiğinde, Cenab-ı Hak,
(Ya Musa! Ben o zatın namazını ve duasını kabul etmem. Zira, üstüne giymiş
olduğu elbisenin bedelinde haram vardır) buyurdu. (İslam Ahlakı)
Bir kimse
kazancını kumardan elde etmeye çalışsa, zamanla kumar işinde mahareti artar.
Marangoz, terzi gibi helal bir meslek edinmek isteyene de işleri
kolaylaştırılır. Onun için daima helal kazanç yollarını aramalıdır.
Duanın kabul
edilmesi için bazı şartlar vardır. Bunlardan biri haram lokmadan sakınmaktır.
Hadis-i
şeriflerde buyuruldu ki:
(Haramdan
sakının! Midesine haram lokma girenin kırk gün duası kabul olmaz.) [Taberani]
Sad bin Ebi
Vakkas hazretleri dedi ki:
- Ya
Resulallah, dua buyur da, Allahü teâlâ, benim her duamı kabul etsin!
Cevabında
buyurdu ki:
- Duanızın
kabul olması için helal lokma yiyiniz! Çok kimse vardır ki, yedikleri ve
giydikleri haramdır. Sonra ellerini kaldırıp dua ederler. Böyle dua nasıl kabul
olunur? [Şir’a]
Haramdan sevap
beklemek
Haramdan sadaka
verse, alan fakir de haramdan olduğunu bilerek, verene, Allah razı olsun dese
veya Allah kabul etsin dese ve veren de, amin dese, ikisi de imanlarını
kaybeder. Başka biri de âmin dese, o da kâfir olur. (Birgivi şerhi)
Haram olduğu
bilinen belli mal ile cami veya başka hayır yaptırmak ve bunlara karşılık sevap
beklemek küfürdür. (Redd-ül-muhtar)
(Alıntı)
Yorumlar
Yorum Gönder