Dinden Çıkaran Söz ve İşler
Dinden Çıkaran Söz ve İşler
Bismillâhirrâhmânirrahîm
Her hayrın ve şerrin yegâne
yaratıcısı kendisinden başka İlah olmayan Allah’ü Teâlâ’dır. O’nun eşi ve
benzeri ve dengi yoktur. Herkese kuvvet ve hayat veren O’dur.
“Küfür ve şirk”, imanı ve ameli yok eden tevhitten
çıkaran bir inancın tezahürü olan sözler veya davranışlardır.
Altmış yetmiş yıllık fani
bir hayat için binlerce TL harcayıp on beş yirmi yıl dünyevi tahsil yapan
insana, ne yazık ki sonsuz geleceğini kurtarmak için bir kaç sayfalık bilgiyi
okuyup öğrenmek dağlar kadar ağır gelmektedir.
Cennet o kadar ucuz
olsaydı, her namert ona talip olurdu.
Peygamberimiz Sallallahü
Teâlâ aleyhi Vesellem buyurdular ki:
–“Ümmetim yetmiş üç
fırkaya ayrılacaktır, biri müstesna geri kalanları cehennemlik olacaklardır.”
Bunu duyan Eshab-ı Kiram Allah’ü
Teâlâ Onlardan Razı olsun sorarlar:
–“Ey Allah’ın Rasulü
bunlardan, kurtulacak olanlar hangisidir?”
Peygamberimiz Sallallahü
Aleyhi Vesellem:
–“Benim ve ashabımın
yolunda gidenlerdir.” diye cevap verirler.
(Kaynak: Hadis-i İbn-i
Mace, Tirmizi, Ebu Davud)
Küfür ve İman
Allah’ü Teâlâ’nın Rasulü
bir hadislerinde şöyle buyurdular;
“Kişi bazen kendisinin
sakınca görmediği fakat Allah’ü Teâlâ’nın öfkesini gerektiren öyle bir kelime
söyler ki bu O’nu, yetmiş yıl derinlikteki Cehennemin dibine indirir”. (Ramuzul-Ehadis 1364)
-“Kişi yanında oturanları
güldürmek için bazen bir kelime söyler ve bu kelime onu Cehennemde Süreyya
yıldızından daha uzak bir yere fırlatıp atar”. (Ramuzul-Ehadis 1365)
-“Öyle bir zaman gelir ki,
kişinin imanı giderde haberi olmaz. Hâlbuki ondan gömleğin çıktığı gibi iman
çıkmış olur.” (Hadis-i Deylemî)
İmam Nevevi Hazretleri
ilim ehline ait bilgi şeklinde ayrım yapmıştır:
“Bir kimse, zinanın,
içkinin haram olmadığını veya namazın, orucun farz olmadığını söylese kâfir
olur. Çünkü bunlar gibi herkes tarafından bilinen bu gibi hükümleri bilmemek
mazeret değildir. Buna mukabil, bir kimse: “İddet süresi içinde olan bir kadını
nikâhlamak caizdir” dese kâfir olmaz. Çünkü bu bilgi ilim ehline mahsustur.
Bununla beraber, ilgili adama bunun haram olduğunu bildirdikten sonra yine aynı
fikrinde ısrar ederse, o zaman kâfir olur. (bk. Nevevî, a.y)”
Alıntı
Yorumlar
Yorum Gönder