Dini Anlamda Küfür
Dini
Anlamda Küfür
001. Allah’ü
Teâlâ’nın varlığına birliğini inkâr etmek,
002. Allah’ü
Teâlâ’nın varlığı hakkında şüpheye düşmek,
003. Allah’ü
Teâlâ’ya denk varlıkların olduğuna inanmak,
004. Allah’ü
Teâlâ’dan başka yaratıcı ve kudret sahibi olduğuna inanmak,
005. Allah’ü
Teâlâ’ya hakaret etmek,
006. Allah’ü
Teâlâ’nın mukaddes zatına ve sıfatlarına uymayan bilgileri beğenmek, kabul
etmek,
007. İslam
ve onun içeriği (İmanın Altı Şartı) hakkında şüphe, cehalet ve inkâr
gibi sebeplerle dinen inanılması gereken şeylere iman etmemek veya saygısızlık
yapıp alay etmek,
008. İslâm
ile alay edenlere kızmamak onların yaptıkları küfre rıza göstermek…
009. Allah’ü
Teâlâ hakkında; cinsellik, çocuk edinme, yeme, içme, uyku, dalgınlık,
yorgunluk, oturmak, gitmek, gelmek, durgunluk, yer kaplamak,
eşyaların içine sızmak, evrenin içinde veya dışında olduğuna itikat etmek,
Allah’ü Teâlâ görüyor demek veya öyle inanmak vs. gibi eksik sıfatlarla
vasıflandığına inanmak veya söylemek,
010. Allah’ü
Teâlâ’nın meleklerine inanmamak veya onlar hakkında yanlış inanca sahip olup,
(dişilik veya erkeklik gibi) yanlış inanca saplanmak,
011. Peygamberlerin
hepsine inanıp da birine dahi inanmamak veya onları peygamberlere
uymayan sıfatlarla vasıflı bilmek veya söylemek,
012. Allah’ü
Teâlâ’nın kitaplarına inanıp da birine dahi inanmamak, hatta Kur’an-ı Kerim’in
bir ayetini dahi inkâr etmek,
013. Kur’an-ı
Kerim’in bozulduğuna inanmak veya söylemek veya yazmak, bunlar
çağımıza uygun değil demek veya öyle inanmak…
014. Kadere
inanmayıp, hayrın ve şerrin Allah’ü Teâlâ tarafından yaratıldığına
inanmamak,
015. “Fala
inanma, falsız da kalma” deyip burçların kaderi tayin ettiğine inanmak,
016. “Ölümden
sonra diriliş yoktur!” demek veya öyle inanmak,
017. “Cennet
ve cehennem yoktur, hepsi bu dünyada!” demek veya öyle inanmak,
018. “Ahirete
gidip de gelen var mı?” demek,
019. Kur’an
ve Sünnetle belirlenen mukaddes olan her hangi bir şeye hakaret etmek veya
sövmek,
020. Filanca
kimse namaz da kılsa, oruç da tutsa, zekât da verse, hacca bin kere de gitse,
kâfirdir, Müslüman değildir demek.
021. Şer Allah’ü Teâlâ’nın yaratması değildir,
kul yaptığının yaratıcısıdır.” Demek,
022. Allah’ü
Teâlâ’nın yanılması veya pişman olması inancı küfürdür
023. Reenkarnasyoncular,
yani ölen kimselerin ruhu başka cesetlere geçerek dünyaya tekrar tekrar
geleceğine inananlar kâfirdir.
024. Bir
Müslümana kâfir diyenin kendisi küfre girer.
025. Allah’ü
Teâlâ’nın sıfatlarını inkâr etmek
026. Allah’ü
Teâlâ ancak dileyip takdir ettiği, yani yarattığı zaman bilir. Ondan önce bir
şey bilmez demek,
027. Allah’ü
Teâlâ ne görür, ne de görülür! Demek,
028. “Allah’ü
Teâlâ’nın sıfatları kadîm (ezelî ve sonsuz) değildir, demek,
029. Allah’ü
Teâlâ âlimdir ama kudret sıfatı yoktur!” deyip, diğer sıfatlarını da böyle
inkâr etmek,
030. Allah’ü
Teâlâ cisimdir, ama diğer cisimlere benzemez!” demek,
031. “Allah’ü
Teâlâ’nın yaptığı işlerde hikmet olmayabilir.” diyenler de küfre girer.
032. 14-
Cebriye Mezhebi İnancı:” Kulun (irade) kudreti, kazanması ve etkisi yoktur. O
cansız bir varlık (robot) gibidir.” diyen Cebriye Mezhebi inancında olanlarda
küfür ehlidir.
033. “İnsan
ceset değildir, insan diridir, kadirdir (her şeye gücü yeter), irade sahibidir.
İnsanın iradesi, Allah’ü Teâlâ’nın insanı imtihan etmesi için verilmiş değil,
insanın iradesi kendindendir, başka cisimler için caiz olan sıfatlar onlar için
uygun değildir” diyen kimseler kâfirdir.
034. “Mümin
ve kâfirleri Allah’ü Teâlâ’ya bırakırız. Mü’min cennetlik, kâfir cehennemliktir
diyemeyiz. Dünya ve ahiret Allah’ü Teâlâ’nındır, dilediğini affeder, dilediğini
cezalandırır. İbadetler farz değil, fazilettir.” diye inanan veya söyleyenler kâfirdir.
“Mü’minler günahkârlar ile dost olamaz.” diyenler de, bid’atçı sapıklardır.
035. “Mizan yoktur, o adalettir. Büyük günah
işleyenler sonsuza dek cehennemde kalacaklardır, farzları yapmak imandandır
terk eden (inkâr etmediği halde) kâfirdir diyenler, fakat birini terk ederse kâfir
olur, içki içerken, zina ederken, o kimse kâfir olur.” diyenler bid’atçı
sapıklardan olur.
036. “Mest
üzerine mesh etmek yoktur.” diyen Rafızi ve Şiiler sapık bid’atçılardır.
037. Rafızilerden
Hz. Ebu Bekir ve Hz. Ömer’e küfredip lanetleyenler kâfirdir. Hz. Ali Hazreti
Ebu Bekir ve Hz. Ömer’den (Allah’ü Teâlâ her üçünden de razı olsun) üstündür.”
diyenler Bid’atçı sapıklardır.
038. “Allah’ü
Teâlâ’nın özel yeri, mekânı vardır, O arştadır!” demek,
039. Rubûbiyet
(Varlığı terbiye ederek her türlü şekli vermek) ve Ulûhiyeti (Kendisine ibadet
edilen ve ibadet edilmeye layık olan) inkâr etmek,
040. Vahdaniyeti
(Allah’ü Teâlâ’nın Zatında ve sıfatlarında ve işlerinde ortağı olmamasıdır.) inkâr
etmek
041. Allah’ü
Teâlâ’dan başkasına ibadet edilebileceğini iddia etmek,
042. Allah’ü
Teâlâ ile birlikte başka ilahlara ibadet etmenin doğru olduğunu kabul etmek,
043. Allah’ü
Teâlâ’nın her şeyde tasarruf sahibi olduğuna inanmamak,
044. Hayrı
bir ilah, şerri başka bir ilahın yarattığına inanmak,
045. “Allah’ü
Teâlâ kadim değildir, diri değildir, mahlûktur ve şekillenmiştir.” diye inanmak
küfürdür.
046. Allah’ü
Teâlâ’nın oğlunun var olduğunu veya arkadaşı veya hanımının var olduğunu kabul edenler
veya Allah’ü Teâlâ’yı bir şeyden doğmuş veya oluşmuş kabul eden Hıristiyan ve
Yahudiler de kâfirdir.
047. Evrenin
kendi kendine yaratıldığını kabul eden Tabiatçılar, iki ilah var olduğunu kabul
eden filozoflar, ezelde Allah’ü Teâlâ ile bir başka ilah olduğunu, evrenin (kâinatın)
sanatkârı ve düzenleyicisi başka bir ilah olduğunu kabul edenler de kâfirdir.
048. Varlıkların
yaratılmasında doğanın (tabiatın) da etkisi var diyen tabiatçılar da kâfirdir.
049. “Allah’ü Teâlâ ile oturup konuşulur, O’nun
yanına çıkılır, Allah’ü Teâlâ bazı veli ve mürşitlere hulul eder (içine girer),
dolaysı ile mürşide itaat eden, Allah’ü Teâlâ’ya itaat etmiş olur.” diyen bazı
mutasavvıflar, Hristiyan ve Yahudiler ve Bâtıni Mezhebindekiler de kâfirdir.
050. Kâinatın
kadim, yani yaratılmamış olduğunu söyleyen bazı felsefeciler de kâfirdir.
051. Peygamberlerin
hepsini veya birini kabul etmeyenler veyahut sadece Muhammed Sallallahü Aleyhi
Vesellem’in peygamberliğini inkâr eden Yahudi ve Hıristiyanlar da kâfirdir.
052. Peygamber
Sallallahü Aleyhi Vesellem efendimizin, peygamberliğini inkâr ettiği halde
sadece “Lâ ilahe illallah” diyen Yahudi ve Hıristiyanların da cennete
gireceğini iddia edenlerde küfre girer. Çünkü O’nun peygamberliğini inkâr eden,
Kur’an-ı Kerim’i inkâr ederek, cennete girmenin mümkün olduğunu iddia etmiş
olur.
053. Allah’ü
Teâlâ’nın varlığına ve birliğine inanan, peygamberlerin hak olduğunu kabul
edip, onların getirdiği şeyler de yalan olabileceğini iddia eden filozoflarla,
bazı sapık mutasavvıflar ve İbahiye Mezhebindekiler de kâfirdir.
054. “Bana
vahiy geliyor, Benim şeyhim peygamber makamındadır” veya “Benim şeyhim kâinatı
idare ediyor, yerlerin ve göklerin tasarrufu benim şeyhimin elindedir,
istediğini hidayete erdirir, benim şeyhimi inkâr eden kâfirdir.” diyen ve
hezeyanlar savuran bazı tarikatçılar da kâfirdir.
055. Allah’ü Teâlâ’nın mekrinden emin ve
rahmetinden ümit kesenlerde kâfirdir.
056. Farzları
ve haramları inkâr eden, farz, vacib, sünnet ve müstehab ibadetleri küçümseyip
alay edenler, “haramları işlemek ne güzeldir diyenler de kâfirdir.”
057. Dinen
helal olduğu kesin olarak belirtilen bir şeye (su içmek gibi) haram diyenler de
kâfirdir.
058. Hata
ile söylenen küfür sözler kişiyi kâfir etmezse de, yine de tövbe istiğfar
etmesi daha doğru olandır. Bilerek veya cehaletle söylenirse tövbe etmek o
kimseye farzdır. Bilerek küfür işlediğinde veya cehaletle küfür işlediğinde
kendisine, küfür işlediği hatırlatılır da tövbe etmeyi önemsemez veya reddederse
o kimse küfür üzere kalır.
059. Küfür
olduğu kesin olan bir şeyi bir kimse söyler veya öyle inanırsa ve buna pişman
olup tövbe etmezse, o kimse ömrünün sonuna kadar da öyle inanırsa, o kimsenin
ne namazı, ne orucu ne de başka ibadetleri asla kabul edilmez. Bu durumda olan
bir kimse, küfür üzere ölürse cehennemde sonsuz azaba düşer.
060. Bir
kimse küfür işleri ve sözleri şaka ile yapar veya dini konular ile alay ederse
o kimse küfre girer.
061. Yahudi
ve Hristiyanlar, “Lâ ilahe illallah Muhammedîn Rasulûllah” deseler dahi, Müslüman
sayılamazlar. Çünkü onlara, gerçekten bunu kabul ediyor musunuz diye
sorulduğunda, sizin peygamberiniz olarak kabul ediyoruz derler. Şayet bir Hristiyan,
sadece “Lâ ilahe illallah” kısmını söyler de kendi dininden uzaklaştığını da
söylerse, Müslüman sayılmaz. Müslüman olması için teslim olması ve “Ben de
sizin gibi Müslüman oldum.” demesi gerektir.
062. Bir
kimse Allah’ü Teâlâ’yı acizlik ve ya cahillik sıfatları ile anarsa, “Allah’ü
Teâlâ o işi nereden görecek? “Bu adamı Allah’ü Teâlâ bile unutmuş demek” gibi
veya mahlûklara Kuddûs, Kayyûm ve Er-Rahmân gibi isimler takarsa, küfre girer.
063. Bir
kimse ” Allah’ü Teâlâ gelse bana bunu yaptıramaz”, veya “Allah’ü Teâlâ’nın oğlu
gelse olmaz”, “Allah’ü Teâlâ baba istemez”,” Allah’ü Teâlâ oturdu, Allah’ü
Teâlâ yerinden kalktı” diyen, veya “Falan adam o kadar acayip ki Allah’ü Teâlâ’nın
cebinden peygamberi çalar” diyen ve onu tasdikleyen de kâfir olur..
064. Bir
kimse bir işi yaptığı halde “Allah’ü Teâlâ biliyor ki, Allah’ü Teâlâ şahit ki
ben bu işi yapmadım “derse küfre girer.
065. 38-
Bir kimse; “Ben peygamberim!” derse, biri de ona; “Öyle ise mucizeni göster!”
derse, her ikisi de birlikte küfre girer.
066. Azrail
falanın canını yanlışlıkla aldı diyen, Hz. Aişe Radıyallahu Anha’ya iftira
eden, Hz. Ebu Bekir ve Hz. Ömer’in sahabeliğini ve halifeliğini kabul etmeyen
de küfre girer.
067. Allah’ü
Teâlâ’nın Rasûlü Aleyhisselâm şöyle buyurdu: “Benden sonra hilafet (kâmil mana
da halifelik) otuz yıldır.” (Ebu Davud, Sünnet, 8; Tirmizî, Fiten, 48; Ahmed b.
Hanbel) Bu 30 yıl, Hz. Ali’den sonra Hz. Hasanın halifeliği ile toplam 30 yıl
olmaktadır. Bu sebeple Hz. Osman, Hz. Ali ve Hz. Hasan’ın (Radıyallahu Anh da
halifeliklerini kabul etmemek küfrü muciptir.
068. Falan
hoca gaybı biliyor diyen ve onu tasdik eden küfre girer.
069. Azizlere (Sadatlara) gayb malumdur diyen veya
öyle inanan kâfirdir. Ancak, “Allah’ü Teâlâ dilediği peygambere veya mü’min bir
kimseye dilerse, gaybı bildirir.” demesi, Allah’ü Teâlâ’nın gücünün her şeye
yettiğine inanan imanlı olur. “Hayır bildiremez” diyen de küfre girmiş olur.
070. Azizler
şu işimi (gayb âleminde) hallettiler diyen veya öyle inanan küfre girer.
071. Bir
kimse sevgilisine sen bana Allah’ü Teâlâ’dan daha sevimlisin veya sana
tapıyorum, derse küfre girer.
072. Bir
kimse güzel gördüğü bir kadına “İlahe gibi kadın!” veya “işte tapılacak kadın” derse
küfre girer.
073. Zikrullah
ile alay eden veya yok sayan, Allah’ü Teâlâ’nın kelamını kendi kelamıymış gibi
söyleyen, haram olduğu kesin olan, içki, kan, domuz eti, leş, mundar
hayvanların etini yer ve içerken besmele çeken, hırsızlık, kumar, zina haksız
yere adam öldürmeye başlarken, besmele çeken küfre girer.
074. “Falanca
ile cennete dahi gitmem.”, veya “Sensiz cennete girmem” diyen küfre girer. Hristiyanlar
ve Yahudiler ahirette cennete mi yoksa cehenneme mi giderler bilemem.” Diyen küfre
girer.
075. Bu
namaz daha ne kadar kılınacak, önü yok sonu yok, kıl, kıl bitmiyor diyen, küfre
girer.
076. Bir
âlimin veya bir mü’minin ağzına söven küfre girer. Çünkü âlim kişinin ağzı
Kur’an yoludur.
077. Şeriata
hakaret eden onu çağdışı bulan küfre girer. (Açıklama: Şeriat dinin içindeki
emirler ve yasaklardır.)
078. “Falan
kâfir filan kâfirden daha hayırlıdır.” demek küfürdür. “kötülükte daha ehven
veya daha az şerli” demek gerekir.
079. Öldürülmesine meşru bir sebep olmadan “falan
adamın kanı helaldir” demek küfürdür.
080. Lûtiliğe
(homoseksüelliğe) helaldir diyen kâfirdir. Hanımına ters ilişkiyi helal sayan
da küfre girer.
081. Bir
kimse içki, zina gibi haram olduğu kesin belirlenmiş şeyler için” keşke bunlar
helal olsaydı.” dese veya öyle umsa, küfre girer.
082. Haksız
yere adam öldüren kimseye: “İyi yaptın!” dese kâfir olur.
083. Birisi
“Ey gâvur Ali veya Gâvur Mehmet” gibi bir ifade ile birini çağırsa, o kimse de “Buyur
efendim!” dese küfre girer.
084. Bir
kimse bir mümine, “Sen artık, kadına tapıyorsun!” veya “paraya tapıyorsun! Sen ebediyen
cehennemliksin!” derse, hitap ettiği kimsede bu küfür hali yoksa o durumda
bunları söyleyen kimse küfre girer.
085. “Keşke
oruç bu kadar uzun süre olmasaydı.” derse veya “Hadi neyse namaz farz olmuş ama
şu abdest farz olmasaydı!” derse veya “Namaz beş vakit değil de iki veya üç
vakit olsaydı” derse veya “keşke gusül abdesti olmasaydı” diyen küfre girer.
086. Bir
kimsenin başına bir musibet gelirde, o kimse ” Ya rabbi, her şeyimi aldın, daha
ne yapacaksın, benden başkasını bulamadın mı, namaz kılmayanlara oruç
tutmayanlara nimet veriyorsun, bana da bela yağdırıyorsun, senin adaletin bu
mu?” bu ve bunun benzeri şeyleri söylerse küfre girer.
087. “Allah’ü
Teâlâ şu kızı özene bezene yaratmış!” veya “Allah’ü Teâlâ seni özenmiş de
yaratmış” demek küfürdür. Çünkü özenmek acizlerin işidir. Allah’ü Teâlâ
yaratmasını dilediği şeye, “Ol!” der, onun nasıl olmasını dilerse, o da Allah’ü
Teâlâ’nın kudreti ile öyle olur.
088. Bir
vaiz küfür kelimesi kullanır da, orada kendisini dinleyenler de tasdik ederse kâfir
olurlar. Zulmü aşikâr olan bir hükümdara “Adaletli hükümdar!” diyen küfre
girer.
089. “Benim
şeyhim bana kâfir olmamı emretse kâfir olurum!” diyen kimse kâfir olur. “Bizim
tarikatımızda, şeyhe teslim olduktan sonra başka şeye bakılmaz, biz artık şeyhe
ibadet eder, sadece ondan emir alırız.” diyen küfre girer.
090. “Allah’ü
Teâlâ falan Müslümanın canını kâfir olarak alsın!” diyen kâfir olur.
091. Bir
kimse, bir mümine “Falan şeytan adamdır!” derse küfre girer.
092. Bir
kimse “Sen şunu veya bunu yarattın” veya “Ben şunları yarattım!” derse küfre
girer...
093. Müslümana
beddua haramdır. Bir Müslümana, “Allah’ü Teâlâ senin canını kâfir olarak alsın!”
diyen küfre girer.
094. Bir
kimse “keşke daha önce kâfir olsaydım da şu kötülükleri yaptıktan sonra Müslüman
olsaydım!” diyen küfre girer. “Keşke şu kötülükleri yapmadan Müslüman olsaydım!”
demesi gerekirdi.
095. “Ben
kâinat falan tanımıyorum!” diyen küfre girer.
096. Kâfire
veya günahkâr kimseye Allah’ü Teâlâ sizin bu halinizden razı olsun!” diyen veya
ona âmin diyenler kâfir olur. Ama “Allah’ü Teâlâ size hidayet vererek razı
olduğu kul eylesin!” derse dua olur.
097. Bir
kimse Hristiyan veya gayri Müslimlerden birine benzemek niyeti ile onlara
mahsus zünnar (Papaz Kuşağı) gibi bir eşyayı giyer veya haç gibi bir şeyi
takarsa küfre girer.
098. “İçki
ehline helal, ehli olmayana haramdır!” diyen “Veya kadının verdiği zevki
Allah’ü Teâlâ bile vermiyor!” diyen kâfirdir. Kadını ve onun sebebi ile oluşan
zevki ve tüm zevkleri Allah’ü Teâlâ yaratır. Biz her an, yalnız O’na muhtacız.
099. Karısını
üç talakla boşayan birine “Kâfir ol ki karın başka biriyle evlenmeden tekrar
sana nikâhı helal olsun” diyen küfre girer. Böyle yapmakla da nikâh geçerli
olmaz.
100. Kabir
hayatını ve peygamber Sallallahü Aleyhi Vesellem efendimizin mi’racını inkâr
eden küfre girer. Bazı ulemaya göre, sadece Mescid-i Aksa’dan ötesini (Göklere ve
cennetlere gidip geldiğini) inkâr ederse bid’at ehlidir.
101. Bir
kimse, “Allah’ü Teâlâ, bilmem ki falanı ne diye yarattı?” derse küfre girer.
102. Bir
kimse: “Kur’an’da başörtüsü emredilmedi!” derse küfre girer... Allah’ü Teâlâ
Kitabullah’ta: “Vel’yedribne biHumûruhinne alâ cuyûbihinne” diye beyan
buyurmuştur. Mealen: “(Ey Rasulum) velyedribne; O mü’mine kadınlara emrimi
hatırlat! Darbetsinler; (indirsinler) bihumûrihinne; baş örtülerini alâ
cuyûbihinne Yakalarının üzerlerine kadar. Kur’an’da başörtüsü bu kadar açık
olarak emredilmişken bir dinsizin çıkıp da; Kuranda başörtüsü emrinin
olmadığını söylemesinin hiç bir değeri yoktur.
103. Bir
kimse Allah’ü Teâlâ’nın bedeni vardır derse kâfir olur. Allah’ü Teâlâ vardır ve
bedenden münezzehtir. Var olmak için bir bedene muhtaç değildir. O Zatı ile
ezelden ebede vardır.
104. Bir
kimse insan resmi yapıp İsa’nın resmidir deyip bu resme secde etse veya
tapınmak için heykel yapsa veya Yahudi ve Hristiyanların zünnarını beline
bağlasa kâfir olur. Ancak kâfirlere mahsus şeyleri harbte hile için giyerse kâfir
olmaz. Canını malını rızkını kurtaracak kadar giymesi özür olur. Daha fazlasını
giymek küfür olur.
105. Burçların
insanların kaderini etkilediğine inanıp, kaderi inkâr etmek küfürdür.
106. Peygamber
Sallallahü Aleyhi Vesellem Efendimiz buyurdular ki;
107. “Bir
kimse, Müslüman kardeşine: “Ey kâfir!” derse, hitap edilen kimse kâfir değilse,
bu sözü söyleyenin kendisi kâfir olur.” (Buhari, edeb, 78/13)
108. Allah’ü
Teâlâ ancak murad ve takdir ettiğinde bilir, ondan önce bilemez demek,
küfürdür.
109. Allah’ü
Teâlâ görmez, görülmez demek de, küfürdür.
110. Bir
kimse “Bu iş Mâşâallah ile İnşâallah ile olmaz “dese, öbürü de tasdik anlamında
başını sallasa, her ikisi de kâfir olur. Mâşâallah “Allah’ü Teâlâ korusun!”
demektir, İnşâallah anlamı ise, “Allah’ü Teâlâ dilerse!” demektir ki, ayeti
kerimede Allah’ü Teâlâ dilemeden hiç bir kimsenin dileyemeyeceği ve Allah’ü Teâlâ’nın
koruması olmadan da hiç bir şeyin ayakta kalması mümkün değildir.
111. Tazim
(hürmet) edilmesi emredileni aşağılamak ve tahkir edilmesi emredileni de tazim
etmek küfürdür. (Birgivi vasiyetnamesi şerhi)
112. Hadis-i
şerifte, “münafık ve her çeşit kâfir ile konuşurken, efendim demeyin”
buyuruldu. Zalime, kâfire hürmet etmek, saygıyla selam vermek, üstadım demek,
küfür olur. (Berika)
113. Saygı
için efendim demek küfürse de, âdet olan kelimelerle hitap etmek küfür olmaz.
Telefonda bir gayrimüslime, buyurun efendim demek küfür olmaz, çünkü âdet
böyledir. Gayrimüslime selam vermek de küfürdür, çünkü kâfire dua edilmez.
Selam da duadır, ancak iş düşünce âdet olarak selam verilebilir. Onlar zaten
selamı bilmez. Onlar gibi söylemek de, mesela Bonjour, Good morning, Guten
morgen, Günaydın, İyi günler veya İyi akşamlar demekte mahzur yoktur.
114. Bir
takım cahiller vardır ki onlar: “İyilik yapanın anasını avradını… şöyle böyle
yapayım!” sözü veya; “o iyiliğin anasını... Şöyle böyle yapayım!” diye küfür
ettikleri görülüp işitilmektedir ki, bunlar okun yaydan çıktığı gibi dinden
çıkarlar da hâlâ kendilerini Müslüman sanırlar. Bunların bu sözleri Allah’ü Teâlâ’nın
“iyilik yapın” emrine hakaret olduğu için küfre girerler. Peygamberler ve
melekler de hep iyilik yaparlar. Peygamber aleyhissalâtü vesselam Efendimizin
bir hadisi şeriflerinde şöyle buyurmaktadırlar, mealen: Öyle bir zaman gelir
ki, kişinin imanı gider de haberi olmaz. Hâlbuki ondan gömleğin çıktığı gibi
iman çıkmış olur.” (Hadis-i Deylemî)
115. Bir
kimse “Kur’an tahrif oldu yani; değişti” derse kâfir olur.
116. “Sövmenin adını günah koymuşlar!” deyip,
sövmeyi mubah saymak da küfürdür.
117. Kasten
“Lâ havle ve lâ kuvvet” demek küfür alametidir. Çünkü Bu Allah’ü Teâlâ’nın
kudretini inkâr anlamına gelir. Doğrusu “Lâ havle ve lâ kuvvete illâ billâh”
demektir ki “Allah’ü Teâlâ’dan başkasında kuvvet ve hareket ettirme gücü
yoktur.” demektir.
118. Şarkılardaki
Küfür Sözlerden Bazıları
1-Kahpe kader,
2-Secde ettim taparcasına,
3-Bir sana taptım bir de Tanrıya,
4-Madem unutacaktın beni neden yarattın,
5-Kuluna kul oldum severek taptım,
6-Alıştım kaderin zulmüne artık,
7-Rabbim adaletin bu kadar mı?
8-Seninle Cehennem’e de giderim,
9-Sensiz Cennet’i ne yapayım, gibi
sözleri inanarak söylemek küfürdür.
Yorumlar
Yorum Gönder