Cebrail Aleyhisselâm’ın Kıldığı İki Rekât Namaz

                             Cebrail Aleyhisselâm’ın Kıldığı İki Rekât Namaz

            Resulullah Sallallahü Aleyhi Vesellem efendimizden rivayet olundu ki: “Cenab-ı Hak, Cebrail Aleyhisselâm’ı en güzel surette yarattı. Her birinin uzunluğu doğu ile batı arasını kaplayacak kadar olan altı yüz tane kanat verdi.

Cebrail Aleyhisselâm kendisine baktı ve:

“Yarabbi! Benden daha güzel suretli birisini yarattın mı?” dedi.

Cenab-ı Hak:

“Hayır!” buyurdu.

Bunun üzerine Cebrail Aleyhisselâm ayağa kalktı ve Cenab-ı Hak’ka teşekküren her rekâtında yirmi bin sene ayakta kalmak suretiyle iki rekât namaz kıldı.

Cebrail Aleyhisselâm namazı kıldıktan sonra Cenab-ı Hak:

“Ey Cebrail! Sen bana ibadetimin hakikatiyle ibadet ettin. Senin ibadetin gibi hiç kimse bana ibadet etmedi. Ancak ahir zamanda bana çok sevimli olan kerim bir Peygamber gelir. Ona Muhammed Sallallahü Aleyhi Vesellem denir. Onun zaif, günahkâr ümmeti vardır. Onlar çeşitli fikirlerle dolu büyük günah sahibi olarak kısa zamanda, noksan ve yanılmalarla iki rekât namaz kılarlar. İzzet ve celalime yemin olsun ki, onların bu evsaftaki namazı senin namazından bana daha sevimlidir. Zira onların namazı emrimle olacak, senin namazın benim emrimle olmadı.” buyurur.

Bunun üzerine Cebrail Aleyhisselâm Cenab-ı Hak’tan Me’va Cennet’ini görmek için izin ister.

Allah’ü Teâlâ ona izin verir. Cebrail Aleyhisselâm bütün kanatlarını açarak (600 tane) Cennet üzerinde uçmaya başlar. Her kanat açış ve kapatışında üç bin senelik mesafe kat eder. Bu şekilde üç yüz sene uçar. Aciz kalıp bir ağacın gölgesine iner.

Cenab-ı Hak’ka secde edip, secdesinde;

“İlahi! Ben bu şekilde uçmamla cennetin Cennet’in yarısı; üçte bir veya dörtte bir olarak ne kadarına ulaşabildim!”

Cenab-ı Hak:

“Ey Cebrail! Üç yüz bin sene uçsan, sonra sana bu kuvvetin kadar kuvvet, kanatların kadar kanat versem, uçtuğun miktar uçsan kıldıkları iki rekât namaza mukabil Ümmet-i Muhammed’e ita[1] edeceklerimin onda birine ulaşamazsın.” buyurur.

[1] İta etmek: Vermek

 

Mişkatül Envar (Nurlar Âlemi)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)