Anne Hakkının Önemi
Anne Hakkının Önemi
Vaktiyle, eski bir
kavimde Cüreyc isminde bir âbid vardı. Gece gündüz ibâdet ile meşgul olurdu. Bu
âbidin yaşlı annesi birgün seslendi:
- Oğlum, gel de şu işimi
görüver!
Bu esnada oğlu nâfile
ibâdetle meşguldü ve gelmedi. Annesi, çok üzülüp şöyle bedduâ etti:
- Kötü kadınların
iftirasına uğra!
Onlara komşu kötü bir
kadın vardı. Bu kadın, birgün çobanından gayrimeşru şekilde hamile kaldı.
Zamanın hükümdarı, konunun araştırılmasını emretti. Kadın cezalandırılacağından
korkup, suçu komşusu âbidin üzerine attı.
Hükümdar, âbidi çağırtıp
dedi ki:
- Ey Cüreyc! Bir yandan
ibâdet ile meşgul olup, âbidlik taslıyor, diğer taraftan da zina gibi büyük bir
günahı işliyorsun.
- Ben böyle hiçbir şey
yapmadım. Bana bu iftirayı yapan kimdir acaba?
- Komşun olan filan
kadın seni şikâyet etti.
Bunun üzerine, genç,
hatasını anladı. Demek ki, annesinin bedduâsı tutmuştu. Hükümdardan bir müddet
izin alıp annesine gidip yalvardı:
- Anneciğim, bana, “Kötü
kadınların iftirasına uğra!” diye bedduâ etmiştin ya, Cenâb-ı Hak, bedduânı
kabul etti. Falan kadın bana iftira etti. Hükümdar beni cezalandıracak. Ne olur
beni affet de iftiradan kurtulayım.
Bir daha hizmette kusur
etmeyeceğim.
Annesi, oğlunun perişan
hâlini görünce, dayanamayıp şöyle duâ etti:
- Yâ Rabbî! Eğer oğluma
ettiğim bedduâ kabul olmuş ise, onu üzerinden kaldır!
Annesinin duâsını alan
genç, hükümdarın huzuruna çıkıp dedi ki:
- Bana iftira eden
kadının tekrar ifadesinin alınmasını istiyorum.
Kadının tekrar ifadesine
başvurulduğunda, bu defa da dedi ki:
- Ben iftira ettim. Bu
komşumun suçu yok.
Âbid böylece serbest
bırakıldı.
Peygamber efendimiz, bir
defasında Eshâbı ile sohbet ederken bu hâdise ile ilgili olarak buyurdu ki:
“Eğer Cüreyc fıkıh
bilgisine sahip bulunsaydı, anasına hizmet etmenin, Rabbine nâfile ibâdet
etmekten daha üstün olduğunu bilirdi.”
Bir şeyi Allah bildiği için
yapmıyoruz; bizim öyle yapacağımızı Allah’ü Teâla biliyor
Buradaki ince nokta: Allah bildiği
için yapmıyoruz, biz yapacağımız için Allah biliyor. Zaten Allah’ın geleceği
bilmemesi düşünülemez. Bilmese veya bilemese yaratıcı olamaz.
Yorumlar
Yorum Gönder