Nasuh Tevbesi
Nasuh Tevbesi
Kur’an-ı kerimde mealen, (Allah’a tevbe-i nasuh edin!) buyuruldu. (Tahrim
Sûresi, 8)
Nasuh kelimesine 23 mana verilmiştir. Bunlardan en meşhuru günahlara
pişman olup, istiğfar etmek ve bir daha işlememeye karar vermektir.
Nasuh tövbesinin ne olduğunu soran zata Peygamber efendimiz buyurdu ki:
“Tevbe-i
nasuh, günahkârın işlediği günahtan pişman olması, Allah’ü Teâlâ’dan mağfiret
dilemesi, bir daha böyle bir günah işlememesi demektir.” (Beyheki)
Hadis-i şeriflerde de buyuruldu ki:
01-
Allahü Teâlâ,
günah işleyip pişman olanı, istiğfar etmeden önce affeder. (Taberani)
02-
Küçük
günahlarda ısrar edilirse küçük kalmaz. Büyük günahlara istiğfar edilirse büyük
kalmaz. (Deylemi)
03-
İstiğfar
eden, günde 70 defa aynı günahı işlese ısrar etmiş sayılmaz. (Tirmizi)
04-
Günde 70
defa istiğfar edenin, 700 günahı affolur. (Beyheki)
05-
İstiğfara
devam edeni, Allahü teâlâ, dertlerden, sıkıntılardan kurtarır. Ummadığı yerden
rızklandırır. (Nesai)
06-
Bir mümin
günah işleyince, melek üç saat bekler, eğer o kimse istiğfar ederse, o günahı
yazmaz. (Hakim)
07-
Günahınız
çok olup göklere kadar ulaşsa, pişman olunca, Allahü teâlâ, tövbenizi kabul
eder. (İbni Mace)
08-
Günahlar
kalbi paslandırır, karartır. Kalplerin cilası ise istiğfardır. (Beyheki)
09-
Derdinizi
ve devasını bildireyim. Derdiniz, günahlar, devası da istiğfardır. (Hakim)
10-
Bir
günahkar, istiğfar eder, sonra bu günahı tekrar yapar, sonra istiğfar eder.
Üçüncüde yine yapar, yine tevbe ve istiğfar ederse, dördüncü defa yapınca,
büyük günah yazılır. (Deylemi)
11-
Tövbe eden
günah işlememiş gibi olur. (İ. Mace)
12-
Günaha
devam edip, dili ile istiğfar eden, rabbi ile alay etmiş sayılır. (Beyheki)
13-
Herkes
günah işler. Fakat günahkarların en iyisi tövbe edendir. (Hakim)
14-
Günahına
pişman olup abdest alıp, namaz kılanı ve günahı için istiğfar edeni, Allahü
teâlâ affeder. (Nesai)
15-
Kıyamette,
amel defterinde çok istiğfar bulunana müjdeler olsun! (Beyheki)
16-
Tövbe
edebilmek, Hak teâlânın büyük nimetlerinden biridir. Günah işleme korkusu ile
tövbeyi asla geciktirmemelidir! Çünkü, hadis-i şerifte (Sonra yaparım diyenler
helak oldu) buyruldu. Yani tövbeyi ve diğer iyi işleri geciktirenler, bu günün
işini yarına bırakanlar, aldandı, ziyan etti.
(İ. Gazali)
Günah, kulun yanında küçük ve kıymetsiz görününce, Allahü teâlâ katında
büyük olur. Kul küçük günahı büyük görünce, o günah Allahü teâlânın katında
küçülür.
Mümin, iman ve marifetiyle küçük günahları da büyük görür. Her günah
işleyişte kalbi sızlar.
Hadis-i şerifte buyruldu ki:
“Mümin, günahını dağ gibi görüp, üstüne düşeceğinden korkar. Münafık ise,
burnunun üzerine konan ve hemen uçacak sinek gibi görür!”. (Buhari)
(Alıntı)
Yorumlar
Yorum Gönder