Allah’ü Teâlâ’ya Sığınma
Allah’ü Teâlâ’ya Sığınma
رَبِّ
اَعُوذُ بِكَ مِنْ هَمَزَاتِ الشَّيَاط۪ينِۙ ﴿٩٧﴾ وَاَعُوذُ بِكَ رَبِّ اَنْ
يَحْضُرُونِ ﴿٩٨﴾
Okunuşu: (Mü'minûn Sûresi 97-98): Rabbi
e’ûżu bike min hemezâti-şşeyâtîn. Ve e’ûżu bike rabbi en yahdurûn.
Anlamı: “Rabbim! Şeytanların vesvese ve tahriklerinden sana sığınırım.”
“Onların yanımda bulunup beni tesir altına almalarından da sana sığınırım!”
Hasen Basrî Rahmetullahi Aleyh’nin
naklettiğine göre:
“Resûlullah Sallallahü Aleyhi
Vesellem namaza başlarken üç defa:
لَا
اِلٰهَ اِلَّا اللّٰهُ (Lâ ilâhe illallah)
Üç defa اَللّٰهُ
اَكْبَرُ (Allahu ekber) ve
ardından
اَللّٰهُمَّ
اِنّ۪ى اَعُوذُ بِكَ مِنْ هَمَزَاتِ الشَّيَاط۪ينِ مِنْ هَمْزِهَا وَنَفَثِهَا
وَنَفْخِهَا وَاَعُوذُ بِكَ رَبِّ اَنْ يَحْضُرُونِ
Okunuşu: (Allahumme innî e‘ûzü bike min
hemezâtiş şeyâtîn min hemzihâ ve nefesihâ ve nefhihâ ve e‘ûzü bike rabbi en
yehdurûn)
Anlamı:
Allahım! Şeytanların
vesvese ve kışkırtmasından, tahrik etmesinden,
tükürmesinden ve üfürmesinden sana sığınırım. Onların yanımda
bulunmalarından da sana sığınırım»…” derdi. (Ebû Dâvûd, Salât 121; İbn Mâce,
İkame 2)
Rivayet edilir ki bir kimse
kendisini uyku tutmamasından şikâyet etti. Bunun üzerine Peygamberimiz Sallallahü
Aleyhi Vesellem ona: “Uyumak istediğin zaman şöyle de
اَعُوذُ
بِكَلِمَاتِ اللّٰهِ التَّامَّاتِ مِنْ غَضَبِه۪ وَعِقَابِه۪ وَمِنْ شَرِّ
عِبَادِه۪ وَمِنْ هَمَزَاتِ الشَّيَاط۪ينِ وَاَنْ يَحْضُرُونِ
Okunuşu: E‘ûzü bi kelimâtillâhit tâmmeti
min gadabihî ve ‘ıkâbihî ve min şerri ‘ibâdihî ve min hemezâtiş şeyâtîni ve en
yehdurûn)
Allah’ın gazabından,
cezalandırmasından, kullarının şerrinden, şeytanların tahriklerinden ve yanımda
bulunmalarından Allah’ın tam kelimelerine sığınırım» buyurdu. (Ebû Dâvûd, Tıb
19; Tirmizî, Deavât 94)
Hadis-i şerifte geçen “Allah’ın
tam kelimeleri”inden maksat, peygamberlerine indirdiği kitapları veya izzet ve
kudret gibi Allah’ın sıfatlarıdır. Bunlar, eksiklikten beri olup Allah
Teâlâ’dan ayrı düşünülemeyeceği için de “tam” olarak vasfedilmiştir.
İnsan inancıyla, ibâdetiyle,
duasıyla ölüm gelmeden önce âhiret için gerekli hazırlığını yapmalıdır. Çünkü
ecel gelince artık tekrar geri dönüş imkânı kalmayacaktır:
Kaynak: Ömer Çelik Tefsiri
Yorumlar
Yorum Gönder