Lehvi Mahfuz


Lehvi Mahfuz

Kelime anlamı olarak LEVH-İ MAHFUZ; “levh” levha, “mahfuz” ise korunmuş demektir. Allah’ın takdir ettiği, olmuş ve olacak bütün şeylerin üzerinde yazılı bulunduğu kabul edilen kader levhasına denir.
Levh-i Mahfuz, Allah’ın gökleri ve yeri yaratmadan önce yazmış olduğu bir kitaptır.

Levh: “yazı yazmaya uygun yassı ve düzgün yüzey” anlamındaki levh ile mahfûz mahfuz: “korunmuş” mânasındaki mahfûz kelimelerinden oluşan
“Levh-i mahfuz”: “Üzerine yazı yazılan, silinmekten ve değişikliğe uğramaktan korunmuş düzgün satıh” demektir.
“Levh-i mahfuz”, değişmeyen kader levhasıdır. Burada olacak olan her şeyin son ve kesin şekli yazılıdır.

Allah (o yazıdan) dilediğini siler, (dilediğini de) sabit bırakır. Ana kitap (olan Levh-i Mahfûz) ise O’nun katındadır." (Rad, 39)
"Şüphesiz ki biz, her şeyi (Levh-i Mahfûz’da yazılmış) bir kadere göre yarattık." (Kamer, 49)
"Çünkü gökte ve yerde gizli hiçbir şey yoktur ki, apaçık bir kitapta (Levh-i Mahfûz’da) bulunmasın!"(Neml, 75)

Abdulvahid Bin Süleym’den (ra) rivayet edildiğine göre, şöyle demiştir:
Mekke’ye geldim, Atâ b. Ebî Rebah’la karşılaştığım da kendisine:
“Ey Ebû Muhammed Sallallahü Aleyhi Vesellem!" Dedim. "Basralılar kader konusunda dengesiz şeyler söylüyorlar ne dersin?” Dedi ki:
“Evladım Kur’ân okuyor musun?”
Ben de "evet" dedim, Zuhruf Sûresi'ni oku dedi; Bende:
“Ha mîm, düşün gerçekleri ortaya koyan bu kitabı, onu düşünüp kavrayabilesiniz diye Arapça olarak indirdik O Kur’ân katımızda bulunan ana kitapta (Levh-i Mahfuz'da) mevcut olup şan, büyüklük ve hikmetlerle doludur!” diye Zuhruf Sûresi'nin dört ayetini okudum.
Bunun üzerine Ana kitap (Levh-i Mahfuz) nedir bilir misiniz? Dedi.
“Bilmiyorum” dedim. Dedi ki:
“O Allah’ın Celle Celâlüh gökleri ve yeri yaratmadan önce yazmış olduğu bir kitaptır ki; içersinde 
Firavun'un cehennemlik olduğu ve Ebû Leheb’in tüm imkânlarıyla yok olup gideceği de vardır.” (Tirmizi)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)