Secde İle Hiçlikte Yükseliş
Secde İle Hiçlikte
Yükseliş
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“Kuşkusuz
Rabbin katındakiler O'na kulluk etmekten kibirlenmezler, O'nu tesbih eder ve
yalnız O'na secde ederler.”
(A’râf, 206)
Rasûlullah Sallallahü Aleyhi
Vesellem buyurdular:
“Kulun Rabbine
en yakın olduğu hal secde halidir. İşte bu sebeple secdede çok dua etmeye
bakın!” (Müslim, Salât
215. Ebû Dâvûd, Salât 148; Nesâî, Tatbîk 78)
Secde halinin kulu Rabbine
yaklaştırmasının bir de tarihî yönü vardır. Kur'ân-ı Kerîm’de anlatıldığı
üzere, Allah Teâlâ Âdem Aleyhisselâm’ı yarattığı zaman meleklere, “Âdem’e secde
edin!” diye emretmişti. O zaman bütün melekler secde ettiği halde İblis
kibirlendiği için secde etmemiş ve böylece Allah’ın rahmetini kaybederek
kâfirlerden olmuştu (Bakara, 34). İnsan Cenâb-ı Hakk’ın yüce huzurunda alnını
yere koyup secde etmek suretiyle “Rabbim, ben senin yüceliğini kabul
ediyorum. Senin emrine uyarak huzurunda secde ediyorum. Ben şeytanın yanında
değil, meleklerin safında yer almak istiyorum. Benim kulluğumu kabul et”
diye Rabbine niyaz etmektedir. Secde halini değerli kılan kulun işte bu
samimiyetidir. İnsan, Rabbine yakın olduğu halleri ve zamanları iyi bilmeli ve
bunları, Efendimiz’in tavsiye buyurduğu gibi, dua ederek değerlendirmelidir.
Burada, ilgisi sebebiyle, kulun Rabbine en yakın olduğu bir diğer zamanı daha
belirtelim. Peygamber Sallallahü Aleyhi Vesellem’in haber verdiğine göre
gecenin son üçte biri, yani teheccüd namazlarının kılındığı seher vakti, kulun,
Rabbinin rahmetine yakın olduğu zamandır. (Tirmizî, Daavât 118; Nesâî, Mevâkît
35). Bu zamanların kıymetini iyi bilmelidir.
Her Güne Bir
Esma-ül Hüsna (Allah’ın En Güzel İsimleri)
el-Mecîd: Fiilleri güzel, lütuf, keremi çok, şanı büyük,
yüce, kadri çok büyük, medh ve övülmesinde ortağı bulunmayan demektir.
Kısa Günün Kârı
Secde, kendini yok farz ediş veya
hiçliktir. Secdeyi hakkıyla tamamlayarak kılınan namazın en zirve noktasıdır.
Secde ise hiçlikte manevi yükseliştir.
Yorumlar
Yorum Gönder