Süleyman Hilmi Tunahan Kuddîse Sirrûh’tan Nasihatler -8-

Süleyman Hilmi Tunahan Kuddîse Sirrûh’tan Nasihatler -8-

 

01- Allah kerimdir amma kuyusu da derindir. İp ve kova olmayınca su çıkmadığı gibi, nur ve feyz de çıkmaz.

02- Atomun arz üzerinde müddet-i tesiri elle sene olduğu gibi, decâcilenin bu ümmet üzerinde müddet-i fesâdı dahi elli senedir.

03- Benim evlatlarıma Tarih öğrenmek farzdır.

04- Benim evlatlarım, bildiğinin âlimi, bilmediklerinin tâlibidirler.

05- Benim evlatlarımın her biri bir Süleymandır. Ben daha yüz sene yaşayacağım.

06- Benim evlatlarım, Yusuf Aleyhisselâm güzelliğindedir.

07- Ben size "eceztü" dediğim zaman sizler alim olmadınız, ilmin anahtarlarını almış oldunuz. Bu aldığınız anahtarla Anadoluya gidecek, büyük büyük kitapları açacaksınız ve onun içindeki hakikatleri Ümmet-i Muhammedin evladına anlatacaksınız.

08- Ben şu denî dünyayı, evlâtlarımın kirli tırnağına değişmem.

09- Bir meşaiyyun var, bir de işrakiyyun var. İşrakiyyun: Önce inanıyor, sonra hikmetini araştırıyor. Meşaiyyun bunun zıddıdır. Kainatı inceler Allahı bulur. Bizim sûfî mezhebimiz işrakiyyun üzerine kurulmuştur. Zahirilerle farkımız; biz cevizin içini, onlar kabuğunu yerler.

10- Biz akla ve zekâya kıymet vermeyiz. Salıverdin mi evinin yolunu bulabilecek kadar aklı olsun kâfidir.

11- Biz Cenab-ı Hakkın ahrette bize vereceği selahiyetle, mahşer halkına şöyle dürbünle bakacak, kimin bize bir merhabası, ilgisi, sevgisi, alakası, Allah yolunda bir hizmeti varsa hepsine şefaat edecegiz.

12- Biz, terakkî anlarında çürükleri terk ederiz. Askerde harekât ânında hastaları bırakır. Bununla beraber, nâdim olup dönenler, kabul olunur.

13- Bize gelinceye kadar bütün piran, bu alemden giderken, kendilerinden sonra, kendileri gibi yetiştirdikleri birisini vazifelendirerek bu alemden gitmişlerdir. Yalnız bana mahsus olmak üzere ben bu alemden gittikten sonra benim tasarrufum daha 40 yıl devam edecektir.

14- Bize şemsî tecellî verildi. Hangi yöne nazar ettiysem, orası ihyâ oldu.

15- Bizim bu alemde bir tek işimiz var. O da yavrularımızın kalblerine Allah Celle Celâlüh ve peygamber Sallallahü Aleyhi Vesellem sevgisi ile iman ve İslam nurunu yerleştirmektir.

16- Bu dinin garip anlarında hizmet gören, saltanatını sürmeden ölmez. Benim kardeşlerim fukara olmayacak.

17- Bu dünyanın cefâsından sefâsına sıra gelmez, gâfil olmayın, ilme çalışın, geçen günler geri gelmez.

18- Ders okuturken takıldığınız bir yer olursa, orada fazla durmayın. Nasıl ki etrafı kazılan bir ağaç kolayca devrilirse, evveli ve âhiri anlaşılan kitabın da ortasını anlamak kolaylaşır.

19- Dışımız halk ile, içimiz Hak ile...

20- Din asıl, dünya ve siyaset feridir. Dünya ve siyaset dinin inkişafına alet olabilir. Fakat din, dünya menfaat ve siyasetine âlet olamaz. Âlet edenlere lanet vardır.

21- Dinamitle su içinde ölen balıklar haramdır. Gayr-i merzuk olanları da mahvettiğinden bu işte hayır yoktur, hadiseler zuhur eder.

22- Edep, akıl ve şeriata muvafık hâl ve harekete denir.

23- Ey İslâm Cemaatı! Biz hayatta olduğumuz müddetçe, Resûlullâhın eshâbına yalan isnadında ve iftirada bulunulabileceğini mi zannediyorsunuz? Böyle bir zanna kapılmayınız, çünkü biz hayattayız.

24- Göz ve kan verip almakta mahzur yoktur. Zira azayı arızîye olup, azayı asliyyeye tabidir. Yani, kötüye kullanılırsa mesuliyeti alan kimseye aittir.

25- Her yerde birlik ve beraberlik lazımdır. Muvaffak olmak için her hususta ittifak etmeli ve dayanışmayı asla elden bırakmamalıdır. Çünkü Allahın nusreti, maddi ve manevi yardımı cemaat ile beraberdir. Toplu çalışanlar bunun semeresini kısa zamanda elde ederler.

26- Hizmet muvaffak olsun da, varsın bizim yerimiz caminin pabuçluğu olsun.

27- Hulûs-i kalble tahsil olunan ilim, ayn-ı ibâdettir.

28- İlim, muhabbet, kâmil itikad ve havf isyâna mânidir.

29- İlim, nûr-ı ilâhidir. İnsan ise kovan. Kirli bir kovanda arının durmadığı gibi, isyan ve zulmetle kirlenmiş vücud ve kalbde de ilim durmaz.

30- İlim vukuata tabidir. Vukuat ilme tabi değildir. Ve herkesin işi kendi efal-i ihtiyarisine bağlıdır.

31- İlmin farz-ı ayın olduğu bugün de, sekiz saatten aşağı ders okumak kâfi gelmeyecek.

32- İmâm-ı Rabbânî Ahmed-i Fârûkî es-Serhendî hazretleri: ‘Ben nefsin ne kadar büyük bir düşman olduğunu, ancak on yedi senede öğrenebildim!’ buyurmuşlardır.

33- İmansız ve zındıklaşmış din düşmanlarının aleyhinde konuşmak, gayret-i diniyyeden olduğu için gıybet değildir.

34- İnsan bilmediğinin düşmanıdır. Nurdan haberi olmayan, ondan zevk almayan insan, nurun düşmanı olur.

35- İnsan gibi, ilmin de anâsırı erbaası vardır; ağızdan öğrenmek ve anlatmak, gözünden görmek, kulağından işitmek, eliyle yazmakla beraber, kalbiyle de feyz-i ilâhiyi çekecek.

36- İnsanlarla iyi geçininiz. Kimseyi darıltmayınız. Günün birinde araba kaldırmaya olsun, yarar.

37- İttika; iman ile küfürden, ibadet ile isyandan, füyüzat-ı ilahi ve rabıta ile de gafletten muhafaza etmek manasınadır.

38- Kâinatı saran karanlığı kaldırma zamanı gelip de, ezelî hüküm icâbı insü cinnin nebîsi, Habîbü Rabbil-Âlemin Kurân-ı Kerimle gönderilip âleme safâ verdiği gibi o Resûlullâhın hususî yaratılmış vârisleri de, lâ yevmil-kıyam devam edecek olan dîn-i mübîni, binlerce belâya katlanarak yılmadan yürütecekler.

39- Kalemsiz talebe, kurşunsuz avcıya benzer.

40- Maşayı ateşe koyup çekmekle ısınmaz, beklerse ateş gibi olur, derslerde böyledir. Az okumaktan istifade o kadar olur.

41- Meyve veren ağaca kuru denilmediği gibi, eseri devam eden zevata da ölü denmez.

42- Rabıtaya ehil olmayanlara ilim öğretmek haramînin eline kılıç vermek gibidir. Fuyûzât-ı ilâhiden mahrum olduklarından öğrendikleri ilmi dünya menfaatine âlet ederler.

43- Rütbesi yüce olan kimselerin, kendilerinde cemal sıfatı galip olduğundan kafir ve asilere helak değil, hidayet diler. Ehl-i küfrün kâffeten helak olup cehenneme gitmesinde fayda yoktur. Enbiya-yı mürselîn insanların hidayeti için gönderildiler, helakı için değil.

44- Sahâbi: Resülullah Sallallahü Aleyhi Vesellem in daire-i imkan ve daire-i emkine-i külliyenin tamamını kendi letaifinden nazar ederek, seyr-i sülûkunu bir anda itmâm ettiği kişi demektir.

45- Sihir, insanın nefsindeki habâseti, başka bir habâsete bağlayarak, bir başkasına havâle etmektir.

46- Süleyman aleyhisselâm, Yalnız başına bir orduyu mağlup etmek ne kadar zor ise, nefs-i emmâreyi mağlup etmek ondan daha zordur“ buyurdular.

47- Tarîk-i Nakşî; rabıta yolu, enbiya ve mürselîn yolu, ârifler, kâmiller, sıddîklar yoludur. Tarîk-i müşahede ve tarîk-i şühuddur.

48- Tırnağını şu dünyaya değişmediğimiz bir evlâdımız için, küre-i arzın altı üstüne gelse, bir şey lâzım gelmez.

49- Varis-i Muhammedî ve sahib-i zamanın sonuncusu, sâdât-ı kiramdan olup bu devlet Türkiyeye ihsan olunmuştur. İmam-ı Rabbanî Kuddise Sirrûh Hindistan’da, Hz. Şah-ı Nakşibend ve Mevlana Siracüddin Buhara’da, son sahib-i zamanda Türkiye’de zuhur etmiştir. Cümlesi sâdâttan (altun silsileden) olup bu tarik-i âlinin yüceliğine şehadet eder. Irk ve milliyet göz etmeden Hindistan, Pakistan ve Buhara’dan emanet-i kübra, ilahi irade icabı Türkiye’ye intikal etmiştir.

50- Yâ Rabbî! Dünyayı kalbime koyma, elimden de alma!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)

Güzel Ahlakla ilgili 40 Hadis