Çok Kullanılan Arapça Cümleler 4

Çok Kullanılan Arapça Cümleler 4

Allah'ım hocamıza, şeyhimize ve onların ailelerine şifa ver!
أَللَّهُمَّ اِشْفِ أُسْتَاذِنَا وَشَيْخِنَا
Onları tüm afet, hastalık ve belalardan koru.
وَآلِهِمْ وَاِحْفَظْ عَلَيْهِمْ مِنْ جَمِيعِ الآفَاتِ وَالأَمْرَاضِ وَالبَلاَيَا
Merhaba!
مرحبا
Adın ne?
ما اسمك ؟
İsmim (benim adım!
اسمي
Ben buradayım!
أنا هنا
Sen oradasın!
أنت هناك
Nasılsın?
كيف حالك؟
Ben iyiyim, teşekkürler!
أنا بخير, شكراً
Kendine iyi bak!
اعتن بنفسك
Annene selamımı ilet (ulaştır!
بلغ والدتك تحياتي
Kaç yaşındasın?
كم عمرك
6 yaşındayım!
عمري 6 سنوات
Nerede?
أين
O orada!
إنه هناك
Lütfen!
من فضلك
Sana teşekkür ederim!
شكرا لك
Hayır!
كلا
Üzgünüm!
أنا آسف
Bu nedir?
ما هذا؟
İyi akşamlar!
مساء الخير
Seninle tanıştığıma memnun oldum (seni tanımaktan mutluyum!
أنا سعيد بمعرفتك
Ne söylediğimi anlıyor musun?
هل تفهم ما أقول ؟
Seni uzun bir zamandan beri görmedim!
لم أرك منذ مدة طويلة
Ne var ne yok? (ne yeni
ما الجديد ؟
İşler nasıl yürüyor?
كيف تسير الأمور ؟
Müdür beni görmeden önce işe geri dönmeliyim!
يجب أن أعود للعمل قبل أن يراني المدير
Selma bana senden her şeyi bahsetti (haber verdi!
أخبرتني سلمي كل شيء عنك
Senin hakkında çok şey duydum!
سمعت الكثير عنك
Lütfen tekrar dene!
من فضلك حاول مرة أخرى
Ne içmek istiyorsun!
ماذا ترغب أن تشرب؟
Daha fazla çay istiyorum!
أود المزيد من الشاي
Yarın seni ziyaret etmek istiyorum!
أرغب في زيارتك غدا
Ziyaretin için teşekkür ederim!
شكراً على الزيارة
Sen bugün yakışıklısın (güzelsin!
أنت وسيم هذا اليوم
Sen çok hoşsun!
أنت لطيف جدا!
Özür dilerim, kalamayacağım!
أعتذر, لا أستطيع البقاء
Bunu kast etmedim!
لم أقصد ذلك
Lütfen bir saniye!
لحظة من فضلك!
Bunun anlamını nedir?
ما معنى هذا؟
Biraz vaktini alabilir miyim?
هل لي أن آخذ من وقتك؟
Benimle gel!
تعال معي
Lütfen tekrarla!
أعد لو سمحت
Buna inanmıyorum
لا أعتقد ذلك
Bugün hava ne güzel!
ما أجمل الطقس اليوم!
Ne kötü hava!
ما أسوأ الطقس!
Hava sıcaktır!
الجو حار
Hava yarın güneşli olacak!
سيكون الجو مشمساً غداً.
Kar kışın düşer (yağar!
الثلج يتساقط في الشتاء.
Tatilde hava nasıldı (tatilde havanın hali nasıldı?
كيف كان حال الطقس في العطلة؟
Bir bardak su istiyorum!
أريد كأساً من الماء.
Telefon numaran nedir?
ما هو رقم هاتفك؟
Gitmem gerek!
يجب علي أن أغادر
İyi şanslar!
حظاً طيباً!
Sonra görüşürüz!
أراك فيما بعد
Anlamadın mı?
ما معنى
Iyi akşamlar
مساء الخير
Iyi geceler
تصبح على خير
Güle güle
مساء الخير
Yarın görüşürüz
أراك غدا
Sonra görüşürüz
أراك فيما بعد
Yakında görüşürüz
أراك قريباً
Lütfen
من فضلك
Teşekkür ederim
شكرآ لك
Teşekkürler
شكراً
Sonra görüşürüz
اراك لاحقاً
Sonra görüşürüz, Ayşe!
أراك لاحقا، عائشة صديقي!
Tamam, sonra görüşürüz, baba
اراك لاحقاً يا ابي
Bu gece görüşürüz
أراك الليلة
Pekâlâ, beyler, bu gecede hava alanında görüşürüz
حسنا ايها السادة العاشرة مساءا في المطار
Bu akşam Hasan'ın orada görüşürüz
سنراك الليلة في  حسن
Tamam görüşürüz
حسنا أراك هناك
Sonra görüşürüz
اراك لاحقاً
Sabah görüşürüz
سأراك صباحاً
Evet, yakında görüşürüz
نعم, سأراك قريبا
Tamam
حسناً
Mustafa, sonra görüşürüz
لاحقاً، والف
Görüşürüz Bayan Sümeyye!
أراك بالجوار سيدة سومي
Sonra görüşürüz!
سأراك لاحقاً
İçerde görüşürüz!
أراك بالداخل
Rüveyda görüşürüz!
أراك عند  رُوَيْداً
Adım Mustafa ve umarım görüşürüz!
اسمى مصطفى، و أتمنى أن تقومى بذلك
Pekâlâ, oğlum.
حسنا بني
Ben gidiyorum.
سأذهب
Yarın görüşürüz baba
سأراك غدا والدي
Gerçekten
حقيقة
İnanamıyorum
لا أصدق
Üzücü
حزينة
Çok üzücü
حزينة جدا
Çok komik
مضحك جدا
Okul
مدرسه
Arkadaşım
صديقي
Arkadaş
صديق
Yakışıklı
وسيم
Zengin
غني
Ben de!
أنا أيضا
Elbette
بالتأكيد
Tabi ki
بالطبع
Tabi
طبعاً
Nerede
أين ؟
O zaman
ثمّ
İyi
حسناً
Beraber
سوية
Belki
ربما
Sadece
فقط
Biraz
قليلاً
Aslında
حقاً
Nasıl
كيف كم ؟
Neden
لماذا؟
Kim
منْ؟
Hala
مازال
Daha
أكثر
Hiç
مطلقاً
Çünkü
لأن
Ortasında
في المنتصف
Hiçbir zaman
أَبَداً
Bazen
أحياناً
Her zaman
دائماً






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)