Muhiddin-i Arabî Kuddîse Sirrûh Buyuruyor:


Muhiddin-i Arabî Kuddîse Sirrûh Buyuruyor:

·          Kardeşini, hastaları ziyaret et!
·          Onlarda ne ibret alınacak şeyler var.
·          Allah’ü Teâlâ’ya karşı aczini ve fakrini düşün!
·          Allah’ü Teâlâ’nın, lütfuyla sana bahşettiği sıhhatini ve o sıhhatle yapmış olduğun ibadetlerini, Allah’ü Teâlâ’nın ihsanı bil ve şükret!
·          Allah’ü Teâlâ, hasta kulunun yanındadır.
·          Hastaya dikkatle bak!
·          Daima Allah’ü Teâlâ’ya sığınır.
·          Doktor da baksa, ilâçta alsa, şifayı Allah’ü Teâlâ’dan bekler.
·          Onun dili daima Allah’ü Teâlâ’ladır.
·          Kalbiyle Allah’ü Teâlâ’ya iltica eder.
·          Allah’ü Teâlâ’dan gaflet etmez.
·          Allah’ü Teâlâ onunladır.
·          Allah-ü Zül Celâl, kıyamet gününde:
 Ey Âdemoğlu! Ben hasta oldum da beni ziyarete gelmedin! Diyecek.
 Yâ Rabb! Sen Rabbülâleminsin! Nasıl seni ziyaret edebilirim? deyince:
 Bilmiyor musun? Falan kulum hasta idi onu ziyaret etmedin. Eğer ziyaret etse idin, Beni onun yanında bulurdun.
Yâni, hastanın dili ve kalbi:
 Yâ Şâfi!” diye feryat ediyor.
 Ey Âdemoğlu! Senden yemek istedim de yedirmedin!
 Yâ Rabb! Sen Rabbülâleminsin ben Sana nasıl yemek yedirebilirim!
 Bilmiyor musun? Falan kulum senden yiyecek istedi de yedirmedin.
Eğer ona yedirse idin, onu Benim yanımda bulurdun!
 Ey Âdemoğlu! Senden su istedim. Beni sulamadın.
 Yâ Rabb! Sen Rabbülâleminsin ben Seni nasıl sularım!
 Bilmez misin falan kulum senden su istedi de onu sulamadın.
Eğer onu sulasa idin, Onu Benim yanımda bulurdun!

Resûl-ü Ekrem buyurdular ki:
·          ALLAH-ü Zül Celâl zâtını kulu menziline koydu.
·          Binaenaleyh ALLAH ile huzur eden, her hâlinde ALLAH’ını zikreden, her yiyecek ve içecek isteyeni HAKK görür.
·          Onun dileğini derhal yerine getirir!
·          Saili (dilenciyi)  meyus etme!
·          Hiç bir şey yoksa tatlı dille güler yüz göster!
·          Senden yiyecek, içecek isteyen, seni HAKK menziline çıkardı. Saile (dilenciye)  dikkat et!
·          İsterken ALLAH adına ister onu, o hâlinde öyle konuşturan Zâtın hatırına hemen sen de, varsa istediğini ver!
·          İmam-ı Hasanla İmam-ı Hüseyin efendilerimizden, sail (dilenci) bir şey isterse, derhal vermek için güler yüzle karşılarlar ve:
·          Meccanen âhirete muhtaç olduğumuz şeyleri götürmeğe gelen aziz kardeşim! diye taltif ederlerdi.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)