Kimin Yanındayız?

Kimin Yanındayız?

“–Ey Rabbim! Ben bu günahları işlemedim. Hem benim mevkiim, makamım, durumum böyle günahları işlemeye müsait değildi.”
İlâhî cevap çok mânidar:
 “–Ey kulum, senin dediğin doğrudur. Sen bu günahları işlemedin. Ama senin yanında oldukların, tarafında oldukların bu günahları işlediler. Sen de o günahları işleyenleri sevdin ve râzı oldun. Dolayısıyla sen de onlara ortak olmuş oldun.’’
Bu tefekkürle idrake yansıyan hususlar gösteriyor ki; aklımızı ve duygularımızı iyi kullanıp, nerede, hangi safta ve kimin yanında olduğumuzun farkında olmalıyız.
Hak dostlarından İmâm-ı Şiblî Hazretleri de ne güzel söylemiş:
 “–Allah Teâlâ bize mahşerde soracak:
«Ey kulum! Dünyada Ben seninleydim, ya sen kiminleydin?»’’
Evet kiminleyiz? Allah ile beraberliğin şuurunda mıyız? Bu şuurla O’nun dostlarıyla birlikte bir kul olabiliyor muyuz?
Âyet-i kerîmedeki;
“Ey îman edenler! Allah’tan korkun da sâdıklarla beraber olun.” (et-Tevbe, 119) fermanına riâyet edebiliyor muyuz? Ne kadar?
Unutmamalı ki güzel koku satanın yanında duran kimse, güzel kokar. Bu koku, cennet kokusu...
Günah körüğü çekenin yanında duran da is kokar. Bu is, cehennem isi...
Kendimize şimdi tekrar soralım:

«KİMİN YANINDAYIZ?»

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)