Bu Saray Bir Öksürük Etmez


Bu Saray Bir Öksürük Etmez


Harun Reşit yeni bir saray yaptırmıştı. Gelene gidene bu sarayda bir kusur olup olmadığını soruyor, herkes:
“- Hayır, vallahi bir kusuru yok!” diye cevap veriyordu.
Behlül Dana hazretleri de o sarayın yanından geçince; Harun Reşit ona da aynı soruyu sordu.
“- Bu sarayın bir kusuru var mı?” diye.
Behlül Dana Hazretleri,
“- Bana göre senin sarayın bir öksürük etmez!” dedi.
Buna içerlenen Harun Reşit,
“- Hadi git işine sen de!” deyiverdi.
Akşam oldu. Harun Reşit yediği yemeği hazmedememiş, karnı şişmiş, kıvranıp duruyordu. Hekimleri çağırdı. Fakat verdikleri ilaçlar fayda etmiyordu.
Sarayın hizmetçisine
“- Bana Behlül Danayı çağırın belki o buna bir çare biliyordur!” dedi.
Behlül Dana geldi ve Harun Reşide
“- Eğer seni iyi edersem şu yeni yaptırdığın sarayı isterim!” dedi.
Harun Reşit hemen kabul etti.
“- Yeter ki sen beni iyi et, saray senin olsun!” dedi.
Belül Dana elini Harun Reşidin karnına koydu ve:
“- Bismillahirrahmanirrahim!” dedi. Karnı gevşeyen Harun Reşit şiddetli bir şekilde çıkan gaz sebebiyle öksürüverdi.
Behlül Dana,
“- Sözünde durup şu yeni sarayını vereceksin değil mi?” diye sorunca;
Harun Reşitten:
“- Tabii ki!” cevabını aldı. Behlül Dana,
“- Al sarayını başına çal. Ben sana bu saray bir öksürük etmez demedim mi? İşte bir öksürüğe veriverdin sarayı. Ben bir öksürük etmeyen sarayı neyleyim?” dedi ve oradan çekip gitti.
(Dini hikâyeler)

Aldanma dünyaya bir gün göçersin.
Ecel şerbetini elbet içersin.
Evladın malından elbet geçesin.
Azrail canını aldığı zaman.

“Şüphesiz bize kavuşacağını ummayan ve dünya hayatına razı olup onunla yetinerek tatmin olan kimseler ile ayetlerimizden gafil olanlar var ya; işte onların kazanmakta oldukları günahlar yüzünden, varacakları yer ateştir.”
(Yunus suresi, 7-8)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)