Selâmlama ve Tanışma 3 التحية والتعارف

 Selâmlama ve Tanışma 3 التحية والتعارف

 

Günaydın

صباح الخير

İyi akşamlar

مساء الخير

Selam!

مرحباً

Merhaba

مرحباً

İyi günler

إقض يوم جيد

Adınız ne?

ما اسمكَ؟

Kendimi tanıtmama izin verin

إسمحْ لي لتَقديم نفسي

Benim adım

اسمي

Tanıştığıma memnunum

سعيد بلقائك

Bayan

الآنسة

Bayan

السّيدة

Bay

السّيد

Milliyetiniz ne?

ما جنسيتكَ؟

Nerede yaşıyorsunuz?

أين تَعِيشُ؟

…da yaşıyorum

أنا أعيش-

Affedersiniz

أعذرْني

Rahatsız ettiğim için özür dilerim

أعذرْني لمُضَايَقَتك

Özür dilerim

أستميحك عذراً

Teşekkür ederim size de

شكراً أنت أيضاً

Lütfen

رجاءً

Müsaadenizle

هَلْ لي أَنْ؟

Oturun

إجلسْ

Bu sizin için

هو لَك

Nasılsınız?

كيف أنت؟

İyi misiniz?

هَلْ أنت جيّد؟

Nasıl gidiyor?

كيف تسير الأمور؟

Ben çok iyiyim

أَنا جيّدُ جداً

İyiyim

أنا بخير

Şöyle böyle

لا بأس

Hamdolsun

جيّد جداً

Fena değil

لَيسَ جيّدَ جداً

Selamlamak

للتَحْيِة

Seve seve

بسرور

Memnuniyetle

بكل سرور

Ne dediniz?

ماذا (قُلتَ)؟)

Değil mi?

صحيح؟

Ne istiyorsunuz

ماذا تُريدُ؟

Nerelisiniz

من أين أنت؟

Ne güzel sürpriz!

يا لها من مفاجأة جيدة

Sağlığınıza!

إلى صحتِكَ

Bilmiyorum

أنا لا أَعْرفُ

Ben de

أنا أيضاً

Ben de

أنا لا

Hoş geldiniz!

مرحباً

Onun adı ne?

ما اسمه؟

Onun adı

اسمه

Ne oldu?

ما المسألة؟

Kaç yaşındasınız

كم عمرك؟

Aksine!

بالعكس

Bana göre hepsi bir

أنا لا أَهتمُّ

Tamam

موافق

Ne haber

ما الجديد؟

Her şey yolunda mı?

موافق؟

Neden olmasın?

لم لا؟

Rica ederim

مرحبا بكم

Şaka bir tarafa

لا مزاح

Size ne gerek?

ماذا تَحتاجُ؟

Söyler misiniz?

يُمْكِنُ أَنْ تُخبرَني

Gerekli

هو ضروريُ ذلك

İsterim

أنا أوَدُّ

Beni yalnız bırakın!

إتركْني لوحدي

Sessiz olun!

إسكتْ

Bence

في رأيي

Kendi işine bak!

تدبّرْ عملَكَ الخاصَ

Rica ederim

مرحبا بكم

İmdat!

مساعدة

Başka taraftan

من الناحية الأخرى

Her ne olursa

في أيّ حالٍ منَ الأحوالِ

Güle güle

مع السّلامة

Ne oldu?

ما الخطأ؟

Tebrikler

تهاني

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)