Ölünün İhtiyacı


Ölünün İhtiyacı

İbadetine düşkün Bâhiye isimli bir kadın ölmek üzere iken şöyle dua etmişti:
"- Ey yüce Rabbim! Ölüm sırasında beni yardımsız bırakma; kabrimde korku ve yalnızlığa terk etme!"
Kadıncağız ölünce, onun bir oğlu her cuma onun kabrine gelir, Kur’an-ı Kerim okur, dua ederdi. Bu oğul şunları anlatır:
Rüyamda annemi gördüm, dedim ki:
"Anneciğim nasılsın?" Şöyle dedi:

"- Oğlum, Allah’a hamdolsun ki kıyamet gününe kadar içinde güzel kokuları olan döşenmiş bir kabirdeyim."
"- Bir ihtiyacın var mı anne?" dedim, şunları söyledi:
"- Ziyaretleri ve duaları terk etme. Çünkü ben, cuma gecesi ve gününde bize gelmenle seviniyorum. Sen geldiğin zaman ölüler diyor ki:
 "- Ey Bâhıye, işte oğlun gelmiş.’ Ben de bununla seviniyorum. Çevremdeki ölüler de buna çok seviniyorlar."
Resûlullah (sallallahu aleyhi vesellem) Böyle Dua Etti
"- Allahım! Kudretinle bana âfiyet ver, beni rahmetine dâhil et. Ecelim sana taat halinde iken gelsin. Son nefesimi hayırlı bir amel işlerken al ve bu amelimin sevabını cennet eyle" (Taberânî, Beyhakî, Hâkim).
Semerkand Takvimi

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)