Dinde Derin Anlayışlı Olmak Ve İlim Öğrenmek


Dinde Derin Anlayışlı Olmak Ve İlim Öğrenmek

Osman b. Ebu'l-As Radiyallahü Anh anlatıyor:

Sakif kabilesinin hey'eti ile birlikte Resülullah Sallallahü Aleyhi Vesellem'e gelmiştik. Kapısına varınca develerimizden indik.

- Develerimizi kim tutacak? Dediler. Herkes Resülullah'ın huzuruna girmeye can atıyor, dışarda kalmak istemiyordu. Aralarında en küçükleri ben olduğum için:

- İsterseniz ben tutayım, ama siz çıktıktan sonra da benimkini tutacağınıza söz verir misiniz? Dedim.

- Tamam, tutarız, diyerek içeri girdiler. Biraz sonra dışarı çıktıklarında, bana:

“- Haydi, gidiyoruz!" dediler.

“- Nereye?" dedim.

“- Memleketimize!" dediler.

“- Ben evimden çıkayım, Resülullah'ın Sallallahü Aleyhi Vesellem kapısına kadar geleyim, sonra da onunla görüşmeden geri döneyim öyle mi? bana söz verdiğinizi unutmayın!" dedim.

- Peki, öyleyse acele et. Zaten biz senin adına da soru sorduk. Sormadığımız bir şey kalmadı, dediler. Hemen Rasülullah'ın Sallallahü Aleyhi Vesellem huzuruna girerek:

“- Ey, Allah'ın Resulü Sallallahü Aleyhi Vesellem Beni dinde derin anlayışlı yapması ve ilim öğrenmeyi nasip etmesi için Allah'a dua et!" dedim.

“- Ne dedin?” diye sordu. Sözümü tekrar ettim.

Bu defa:

“- Benden arkadaşlarının hiç birinin istemediği bir şey istedin. Git sen onların başkanısın. Kavmin arasında sana gelenlerin de başkanısın!”, buyurdu.

(Taberani)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)