Hizmetin Mükâfatı


Hizmetin Mükâfatı

Utbe b. Amir Radiyallahü Anh anlatıyor:

On iki kişilik bir grup halinde Rasülullah Sallallahü Aleyhi Vesellem'e gelmiştik. Arkadaşlarım bana:

- Develerimizi kim otlatacak? Birisi develerimize baksın ki, biz de Resülullah ile konuşalım. Ondan bazı şeyler öğrenelim. Rasülullah Sallallahü Aleyhi Vesellem'in yanından ayrıldığımız zaman, onun yanına gelir, öğrendiklerimizi anlatırız, dediler. Böylece bir kaç gün onların develerini otlattım. Bir gün kendi kendime:

- Galiba aldandım! Arkadaşlarım Rasülullah'tan benim duymadıklarımı işitiyorlar, öğrenmediklerimi öğreniyorlar, dedim. Bir gün şehre inmiştim. Adamın birisi:

- Rasülullah Sallallahü Aleyhi Vesellem, "Kim güzelce abdest alırsa, günahından temizlenerek, annesinden yeni doğmuş gibi olur!”, buyurdu! Diyordu. Hayret etmiştim.

Ömer b. Hattab Radıyallahu Anh ise:

- O da bir şey mi? Hele sen ondan önceki sözünü dinlemeliydin, dedi.

- Kurbanın olayım, onu da sen söyle, dedim.

- Rasülullah Sallallahü Aleyhi Vesellem:

- Kim Allah'a hiç bir şey ortak koşmadan ölürse, Allah ona Cennet kapılarını açar, o da istediği kapıdan cennete girer. Cennetin sekiz kapısı vardır, buyurdu, diye anlattı. Rasülullah Sallallahü Aleyhi Vesellem yanımıza gelmişti. Tam karşısına oturdum. Fakat yüzüne bakmak istedikçe benden yüzünü çeviriyordu. Nihayet dördüncü defa:

- Ey Allah'ın Rasulü, anam babam sana feda olsun! Niçin benden yüzünüzü çeviriyorsunuz? Diye sordum.

Rasülullah Sallallahü Aleyhi Vesellem:

- Sence bir kişi mi kıymetli, yoksa on iki kişi mi? Buyurdu.

Bu söz üzerine doğru arkadaşlarımın yanına döndüm,
(İbni Asakir)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)