Mektubat'tan Beyitler Hazinesi 6


Mektubat'tan Beyitler Hazinesi 6

Olunca ilim sahibi nefsine esir,
Onunla battığı yerden kim çıkabilir?

Asıl mesele budur;
Geri kalanı boştur.

Boşa gider onun şerhi cahillere,
Aşk gizlilik ister, düşmesin dillere...

Onları anlattım ki rağbet edile,
Yitirilip dalınmaya hüzünlere...

Övebilmiş değilim, sözlerimle Muhammed'i;
Lâkin Muhammed'le sözlerim pek değerlendi.

Sen bize dil verip de dilberi gösterdin;
Tilkiyi sofra diye arslana gösterdin.

Siva boynunu 4 "Lâ" lafzıyla vurmadıkça;
"İllallah" köşküne kurulamazsın hakça...

Nice seyredenler hep uçup yürüdüler;
Dönüşte elleri cepleri boş döndüler.

Gezersen sarhoşlarla gelir sana örfleri;
Bu dahi olmasa, yeter sana niyetleri.

O ki, tasdik etmez sünneti, kitabı;
Susmak, konuşmamaktır onun cevabı.

Gösterdim sana hazinenin yolunu;
Ben eremedim, sen yetişip bul onu.

Padişah çalarsa kapışım kocakarının;
Sırrına şaşma ey delikanlı bu alçalmanın.

Söylüyorum sana ulaşması şart olanı;
Yorsa da al ondan halis nasihat olanı.

Her erkek gelen, olur mu merd-i meydan;
Her mülkü olan da, olur mu Süleyman?

Sakın süslü şeylere aldanmayasınız;
Çabuk değişir, taydaşım bulamazsınız.

Koşsa bir zerre ömrü boyunca talep ederek;
Hayır veya şer, kendinde bulur giderek.

Bir gece arıyorum saf, hoş mehtabı var;
Sana anlatacağım tatlı masallar var...

Bundan ötesinin beyanı ince;
Gizlemek pek hoş, pek de güzel bence.

Şaşırtıcı bir güzellik var şunda;
Din ve dünyanın birlik oluşunda...

Sırların açılmasında olmaz hiç yarar;
Güneş gibi zahir olsa bize ne sağlar.

Bir kimse bulmazsa Mevla’sı yolunda fena;
Nasibi olmaz onun beka Rabbi yolunda.

Dostum, boşuna değildir bunların hiçbiri;
Eşi bulunmaz acip garip sözdür her biri.

Bir kimsenin, haberi yoktur kendinden;
Gücü yeter mi söz etsin öteden beriden.

O ki, bilmez hal-i kiram, anlamaz meram;
Kısa kes sözleri, sükût eyle vesselam.

(İmam-ı Rabbani Kuddise Sirruh)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)