Mektubat'tan Beyitler Hazinesi 3


Mektubat'tan Beyitler Hazinesi 3

Gül bahçemi gör de, baharımı anla!

Korkmasaydım kırmaktan korucunun kalbini.
Elbet açardım âlemlerin kilitlerini.

Karanlık içi karanlıktasın, gayeden uzak;
Hâlbuki sen onu düz ovada sandın, zanna bak!

Gücünün yetmediği şeyi bırak da gel;
Gücünün yettiği şeye, doğruca yönel.

Kalpsizcesine şarkı dinleyen neylesin;
Zevk olmazsa şarkıcıyı levm eylemesin.

Habeşî'nin siyahlığı nasıl gider?
Siyahlık aslidir, soyuna çeker.

Hep böyledir aşkın hikâyesi;
Olmaz hiç bitip tükenmesi.

O ki bulmaz, fena Mevla’sı sevgisinde;
Nasipsizdir, onun Kibriya’sı izinde.

İnsana düşen odur ki,
Zaman haddini unutmaya...

Söze girişe başlangıç hep sen oldun;
Söz uzadıysa eğer, sebep sen oldun.

Pek güzeldir Nakşibendilerin yolculukları;
Sessizce ulaştırırlar hareme yolcuları.

Alır sohbetleri tüm halvet vesveselerini,
Kalbinden müritlerin, pek güzel kerem şanları.

Korktum, açtım dertlerimden birazını;
Söz çok, bitirmesin dedim pek azını.

Ömür bitti, bitmedi söz vecdimden yana;
Yetmeyim bununla, gece erdi sona.

Bu derin denize kurbağa gibi dalmalısın;
Şundan veya bundan aradığını bulmalısın.

Köşkler ve gülistan olur ancak hapishane;
Mallar, mülkler olmuştur ancak musibethane.

Geliniz ey kahramanlar toptan bu yana;
Ganimet var, müdafii yok ondan yana.

Öyle ki musibetim onları şayet,
Atsam gündüzlere karardı gayet.

Şeker ismini bile duyması insana;
Faydalıdır zehirden ki, gelir lisana.

Hangi çirkindir ki, olmaya güzel yanı;
Zencinin dişini yıldız görür bakanı.

Batıldır hep haktan başka tuttukları;
Yazık onlara, batıldır taptıkları...

(İmam-ı Rabbani Kuddise Sirruh)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)