Bir Kalpte İki Korku Olmaz!

Bir Kalpte İki Korku Olmaz!

Abdüllatif Uyan

Büyük velîlerden “Muhammed Hârezmî” hazretleri, bir iki ahbabıyla sohbet ederken;
- Allahü teâlâ, bir kuluna iki korkuyu birden vermez, buyurdu.
- Anlamadık, dediler.
Şöyle izah etti:
- Hadîs-i kudsîde mealen; “Dünyada benden korkan, âhirette korkmasın. Dünyada korkmayan ise âhirette çok korksun” buyuruluyor.
Ve ilave etti:
- Ama korkmak, sevginin alâmetidir. Seven korkar çünkü. Sevmeyen korkmaz.
- Seven niye korkar ki efendim?
- Onu incitirim diye korkar. Korkusu, onu üzerim diyedir. Müslümanın Rabbinden korkması da böyledir işte. Bir günah işlerim de Rabbim bana gücenir, diye titrer âdeta.

Tasavvuf nedir?
Sordular yine:
- Tasavvuf nedir efendim?
- Tasavvufu çok âlimler tarif etmiştir, buyurdu. Bunların içinde benim en çok beğendiğim bir tarif var.
- O hangisi?
- Tasavvuf, ehemmi mühimme tercih etmektir.
- Anlamadık, nasıl yâni?
- Yâni hangi iş mühimse, onu önce yapmak, mühim olmayanı sonraya bırakmaktır.
- Yâni; “Tasavvuf, vakti en iyi şekilde değerlendirmektir”, diyebilir miyiz efendim?
- Elbette. Bunu yapabilen, dünyada da rahat eder, âhirette de.
Ve ekledi:
- Vakit, büyük nîmet ve biricik sermayesidir insanın.

Biricik çare
Aynı sohbette;
- Şeytanın zararından kurtulmanın çaresi nedir? diye sordular.
- Şeytanın zarar veremediği zatlarla sohbet etmektir, buyurdu.
- Yâni evliyâ kimselerle mi efendim?
- Evet. Allah dostlarıyla beraber olana, şeytan zarar veremez.
- Öyle zatlar yoksa hocam?
- Onların kitabını okuyan da onlarla beraber sayılır. Şeytan, bunlara da bir şey yapamaz.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)