İstilâ-yı Aşk

İstilâ-yı Aşk
Öyle sermestim ki bilmem ben mi aşkım, aşk mı ben
İmtizaçdan seçmez oldum ten mi ruhtur, ruh mu ten
Ben isem aşk, aşk nedir, ya ben neyim ger aşksa ben
Akl ü fikrim bunlar işte bende sergerdân eden

Ger tecelli etse kalbe nur-i cevval-i hüda
Cezbe-i Rahman budur, hem aşk-ı nevvâr-ı Hûda
Gökten İsa indi, Mehdî zâhir oldu meydana
Kesti Deccal’i kötü huylardan oldu kalp rehâ

Gitti benlik, öldü Deccal, kalmadı zât ü sıfat
Aşkın oldu her taraf, kalp buldu zulmetten necat
Aşk imiş zâhirle bâtın şem’i, ancak aşk imiş
Ben çıkınca aradan olmuş vücudum kâinat

Uydu İsa Mehdî’ye, Mehdî hemen oldu imam
Ettiler her ikisi birden namaza tam kıyam
Nefs iken ismi değişti, bârekallah oldu ruh
Etti ruh-i kuds ile bir ittihad ki asl ü tam

Matla’-ı şems-i Muhammed kalbidir bir kamilin
Mazhar-ı zât ü sıfat, hem kalbidir bir kamilin
Cilveger aşkullah Allah kalb-i pâkinde onun
Cümlenin maksudu ancak kalbidir bir kamilin

Razıyım eflâkte olmaktansa emlâke karîn
Bu zemînde olmak elbet mazhar-ı aşk-ı mübîn
Nimet ü ihsan-ı cennetten muallâ Ken’an’a
Burda olmak kamilin kalbinde pür-zevk u emîn
(İlâhiyat-ı Ken’an sf. 125)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)