Puta Tapan Biri

Puta Tapan Biri

Abdullah bin Zeyd (radıyallahü anh) şöyle anlatmıştır:
“Bir gemiyle yolculuğa çıkmıştık. Gemi rüzgâra kapılıp bir adaya doğru sürüklendi. Adaya yaklaşınca, yanaşıp indik. Adada puta tapan bir adam gördüm ve dedim ki:
- Neden bu puta tapıyorsun? Bu put, ne fayda sağlar, ne de zarar.
- Siz kime taparsınız?
- Her şeyi yaratan, her şeye mâlik olan, her şeye gücü yeten Allah’ü Teâlâ’ya ibâdet ederiz.
- Bunu size kim bildirdi?
- Allah’ü Teâlâ bize kerîm bir Peygamber gönderdi. Onun vasıtasıyla bize bildirdi.
- O Peygamber nerededir?
- Bize Allah’ü Teâlâ’nın gönderdiği dini bildirip tebliğ vazifesini tamamladıktan sonra vefat etti. Allah’ü Teâlâ’ya kavuştu.
- Ondan size hiçbir alâmet kaldı mı?
- Evet, O, Allah’ü Teâlâ’dan bir kitap getirdi. Şimdi o Kitap (Kur’ân-ı Kerîm) bizim yanımızdadır.
- Bana gösterin.
Kur’ân-ı Kerîm’i ona gösterdim. Bakıp dedi ki:
- Ben bunu okumasını bilmiyorum.
Kur’ân-ı Kerîm’i açıp ona bir sûre okudum. Ben okudum, o ağladı. Sûreyi okuyup bitirince:
- Lâyık olan odur ki, kimse bu kelâmın sahibine âsi olmasın.
Dedi ve Müslüman oldu.
Kur’ân-ı Kerîm’den birkaç sûreyi okumayı ve kendisine yetecek kadar din bilgisi öğrendi. O gece yatsı namazını kıldıktan sonra yatma zamanı geldi. O yatmayıp sabaha kadar ibadet etti. Talebelerime dedim ki:
- Bu yeni Müslüman oldu. Aramızda biraz para toplayıp verelim ki, sıkıntı çekmesin.
Parayı toplayıp götürdüğümüzde sordu:
- Bu nedir?
- Kendine nafaka yap, sıkıntı çekme.
- La ilahe illallah. Ben daha önce bu adada iken puta tapardım. Allah’ü Teâlâ’yı bilmezdim, fakat O beni zayi etmedi, korudu. Şimdi ise O’nu tanıyorum. Beni hiç zayi eder mi?
- Üç gün sonra bir haber aldım ki, o yeni Müslüman olan kimse hastalanıp yatağa düşmüş. Hemen yanına koştum.
- Bir isteğin bir hacetin var mıdır?
- Benim ihtiyacımı, her ihtiyacı gideren Allah’ü Teâlâ karşıladı.
Bir gün sonra da vefat etti.”

Vehbi Tülek

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)