İki Hurmanın Hakkı

İki Hurmanın Hakkı

İbrahim Edhem Rahmetullahi Aleyh Hazretleri derler, o yüce kişi, Kâbe’ye varmıştı.

Bir gün hurma satan bir adamın dükkânına gitti. Birkaç akçelik hurma istedi. Satıcı, tartıp verdi. Sonra başka müşterilerle ilgilenmeye başladı. Beri yanda İbrahim Edhem hazretleri Rahmetullahi Aleyh, hurmaları cebine katıyordu. Baktı, tezgâhın üzerinde iki hurma kalmış, “Bunlar benimkilerden düşmüş...” Diyerek, iki hurmayı cebine koydu. Sonra hepsini yedi.

Yolu Vara-Vara Kudüs’e Dayanmıştı. İbrahim Edhem Rahmetullahi Aleyh orada ilk gecesinde bir rüya gördü. Rüyada melekler birbirleriyle söyleşiyorlardı. İçlerinden biri:

-“Hayır!” Dedi, “İbrahim Edhem artık yüce kişi, Allah’ü Teâlâ’nın sevgili kulu değildir.”

-“Niçin?”

-“Çünkü kendi hakkı olmayan haram iki hurma yedi. Hurmalar onun değil hurmacınındı!”

İbrahim Edhem Hazretleri uyandı, kan-tere batmıştı. Sabahı zor etti. Şafakla beraber yola düştü, Kâbe’ye doğru... Güneş altında günlerce pişti. Kalbi parça-parça idi, “Ben bütün bunlara müstehâkım!” Diyordu. “Harâm yedim ateş yedim; acaba hurmacı helâl edecek mi?”

Kâbe’ye Güç Vardı. Hemen Hurmacının Dükkânına Gitti. Dükkânda Genç Bir Delikanlı Duruyordu. İbrahim Edhem Rahmetullahi Aleyh Hazretleri:

-“Asıl hurmacı nerede?”

Diye sordu. Telâşla titriyordu. Delikanlı:

-“O öldü...” Dedi, “Ben onun oğluyum.”

İbrahim Edhem Hazretleri düşüp bayılacaktı. Delikanlı tekrar konuştu:

-“Rahmetli babamla bir işiniz mi vardı?”

-“Evet, Bir İşim Vardı, Hem de Çok Önemli...”

Sonra, olanların hepsini anlattı. Delikanlı, onun yüreğini, yüce kişi olduğunu anlamıştı:

-“Ben...” Dedi, “İki hurmadaki hakkımı bu dünyada ve öteki dünyada helâl ediyorum sana. Yalnız...”

-“Yalnız Ne?”

-“Yalnız benim bir de anam var, Basra’da. Galiba onun helâlliğini de alman gerekiyor. Çünkü o iki hurmada onun da hakkı var...”

İbrahim Edhem Hazretleri fazla durmadı, koşa-koşa yola çıktı. Basra’ya sanki ölüsü varabildi. Kadını buldu, helâlliğini aldı, tam kapıdan ayrılacağı sırada kadın:

-“Hâ... Bakın!” Dedi, “Benim bir kızım var, Kûfe’de. O iki hurmadaki hakkı için, bilmem onun kapısını da çalmanız gerek mi?”

İbrahim Edhem Hazretleri, Kûfe arasındaki yolu bazen emekleyerek aldı. Kızın helâlliğini diledi ve sonunda kurtuluşa kavuştu.

Sonra yine Kudüs’e döndü. O geceki rüyasında melekler söyleşiyorlardı:

-“İbrahim Edhem kurtuldu. O, Allah’ü Teâlâ’nın sevgili kuludur...”
 [Sevâd-ı A'zam]
 (Alıntı)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)