Aklın Karşısında Gücün Yenilmesi

Aklın Karşısında Gücün Yenilmesi

  Yaşlı bir aslan, öteki yırtıcı hayvanlarla karşılaşmak için dağ yolunu tutar. Böbürlene böbürlene gür sesiyle şöyle der:
- Dünyada benden güçlü, benden cesaretli kim? Ben tüm yaratıklara egemen olan bir kralım! Yolda, topal topal yürüyen bir ayı ile karşılaşır, bu ayının ayağını sığırtmacının biri balta ile yaralamış. Ayı aslana şöyle der:
- Böbürlenme çok aslanım, bu yeryüzünde senden daha güçlü, benden daha cesaretli biri var.  Aslan kızmış:
- Kimmiş o söyle bakayım!
- İnsan, demiş ayı.
- Hani, nerde o insan? Onu görmek istiyorum.
- Ovaya çık, onu orda bulursun.  Biran önce insanı görmek isteyen aslan, çıkıp ovaları gezer. Vadinin birinde otlayan bir at görür. Bakar, atın ayakları bağlı. Aslan atın yanına yanaşarak sesinin bütün kuvvetiyle şöyle kükrer.
- Sen beni görmüyor musun? Bak, ben aslanım!
- Evet. - Kim seni böyle bağladı?
- İnsan.
- Nerde o insan?
- Odun kesmek için dağa gitti.  Aslan dağ yolunu tutar. Yolda sabana koyulan iki öküz görür. “Herhalde bunlar insan olacak.” deyip yaklaşır. 
- Ey, boyunduruk altına alınan sizler, kimsiniz?
- Biz öküzüz.
- Ne yapıyorsunuz burada?
- Toprağı sürdük, şimdi de dinleniyoruz.
- Boyunlarınıza kim geçirdi bunu?
- İnsan.
- Kim o insan?
- İşte karşıdaki ağaçların ardında, bu dağların yırtıcı hayvanlarını içine düşürmek için derin bir kuyu kazıyor.  Aslan, insanın yanına gider. Aslan sesinin bütün kuvvetiyle adama kükrer: Adam önce korkar, sonra usulca sorar:
- Neden bana geldin?
- Gücümüzü bir ölçelim dedim, kimin daha güçlü olduğunu bilmek istiyorum, diye aslan cevap verir.
- Senin, bütün hayvanlardan güçlü olduğunu işittim ama sıra bize gelince, bunu nasıl yapacağız?
- Dövüşle! Dövüşeceğiz, kimin daha güçlü olduğunu görelim.
- Oldu, demiş aslan. Önce sen atla. 
İnsan, hızlanıp biraz önce kazdığı kuyuya kadar atlar. Sonra bir taş alarak atladığı uzaklığı işaret eder. 
- Haydi, aslanım, şimdi sıra sende!
- Aslan da insan gibi hız alır, koşar, ama insandan çok fazla atlayarak kuyunun tam içine düşer.  O zaman insan güler, kuyuya yanaşır onurlu aslan kuyudan dışarı çıkarılması için ona rica eder, tüm hayvanların kralı bunu yalvararak yapar. İşte güçlü aslan, insan karşısında böyle yenilir.               

Halk Hikâyesi

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)