Dudakları Rasulullah Aleyhisselâm’ın Ellerine Değecek Gencin 10 Özelliği

Dudakları Rasulullah Aleyhisselâm’ın Ellerine Değecek Gencin 10 Özelliği

1) Gönlü Mabede Bağlı, Kulağı Ezan’a Mıhlıdır…

Efendimiz Hz. Muhammed(sav):”Altın tasla Havza-ı Kevser de ümmetimi bekleyeceğim. Oraya gelenlere ikram edeceğim.” der. Ahir zaman gençlerini görünce elinde ki tası bırakır. Bunu görenler: “Onlara vermeyecek misin ya Rasulullah?” diye sorunca: “Ahir zamanda alnını secdeye koyan gençlerle arama altın tası koymak istemiyorum. Onlara elimle ikram edeceğim.”

Uyusun yatağında alem, sen kalk,
Kemer beste-i ubudiyetten el çözme sakın…

2) Günahı ne olursa olsun, geçmişine tevbe ile set çeker…

Bırak zırlasın ardında şeytan,
Terk ettiğin şeylere bir daha geri dönme sakın.

Hizmet aşkı sahralardan engin olan genç,
Günahına bakıp davandan gizlenme sakın.

Günahının altında ezilen değil; günahını ezendir. Neticede günahını tevbesinin altında bırakan “Adam”; “Adem” Aleyhisselâm olmuştur.

3) Özüne güvenir, ye’se düşmez

Kimseye taşıyamayacağı yükün verilmeyeceği Bakara 223’de müjdelenirken ümitsiz olmak beyhudedir.Ümmet adına hayal kurmaktan korkmamalı, çocuk yaşta “Kudüs’ün Fatihi” olmayı düşleyen Selahaddin Eyyubi’yi unutmamalıyız.

Boyuna bakmadan ufkunda zirveyi tutan genç,
Bahtına aldanıp ne olur vazgeçme sakın.
Çekirdekten ağaca yol veren ALLAH,
Yeis rüzgarında dümeni bırakmayasın sakın.

4) Vazgeçmez! Besmelesi ve büyük bir meselesi vardır.

“İman hem nurdur, hem kuvvettir. Evet, hakikî imanı elde eden adam, kâinata meydan okuyabilir!” Hak bildiği yolda sayılarının az oluşu, imkanınların kısırlığı onu bağlamaz.Onun anayasası “Allah vekil” dedikten sonra kuşların filleri alt edeceği kanun maddesini içerir.

Ezilmiş altında dertlerin yalnız kalan genç,
Tarih sen gibilerle dolu unutmayasın sakın.

Rahatı için insanlığın, rahatsız olan genç,
Kimse kalmadı mı deyip siperi boş koyma sakın.

5) En büyük sevdası; DAVASIDIR…

“Başka bütün sevdalarımı terk ettim” deyip, Allah namına tüm aşkları bir tarafa itebilen bir gençtir…

Kim kimi istiyorsa gitsin sen kal,
Dava-i Kur’aniye’den başka yar bilme sakın.
“İsminin i’lasına ömrümü sattım!” diyen genç,
Fitneyi göğüsle insanlığı yalnız bırakma sakın.

6) Zaferden değil; Seferden sorumludur.

Sabit kadem ol kal yerinde,
Vazifeni yap vazife-i ilahiyeye karışma sakın.

Fazladan uyuyacak bir saati bile yoktur.Çünkü omzuna yüklenen mesuliyet kendi şanını ve rahatını bağlamamaktadır.O ümmetin umudu; İslam’ın emiri, İslam’ın kızıdır.

7) İstinad noktası İHLASTIR…

Sermesin sana alem kırmızı halı,
Kuyt-u layemut de,kimseye iç çekme sakın.
Gözünde ne cennet sevdası ne de cehennem,
Rızasını kalbinden çıkarmayasın sakın.

8) İffeti için ölümü; Hayası için zindanı göze alabilendir

Başı eğik ,duruşu dik olmalı…

9) Eylemlerinde Habibullah’ı örnek alır.

Peygamberine edepten iki büklüm olan genç,
Donmuş kalpleri sünnetsiz koymayasın sakın.

“Efendimiz yürüyen bir Kuran’dı.” İslamın sünnetsiz yükselmesi düşünülemez.Aişe annemizin dediği gibi:”Onun ahlakı Kuran ahlakıydı.”

10) Nebiullah’ın KARDEŞİDİR!

Resulullah Sallalllahü Aleyhi Vesellem birgün sahabelerine:
“Ah keşke bana doğru, havuza gelen kardeşlerimi bir görsem de, içlerinde şerbetler olan kaselerle onları karşılasam. Cennet’e girmeden önce, onlara (Kevser) havuzumdan içirsem.”

Bu sözleri üzerine ona denildi ki:
“Ey Allah’ın Resulü biz senin kardeşlerin değil miyiz?”

O şöyle cevap verdi:
“Sizler benim ashabımsınız (arkadaşlarımsınız). Benim kardeşlerim ise beni görmedikleri halde bana inananlardır. Mutlaka ben Rabbimden sizinle ve beni görmeden iman edenlerle gözlerimi aydınlatmasını istedim.”

En büyük umut ve korku bu cümle “Onlar benim kardeşim!” içini coşturan kardeş olma haberi ve layık olamamaktan hicap duyma edebi…


Paylaşmak Sünnettir…

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)