Çok Kullanılan Arapça Cümleler 3

Çok Kullanılan Arapça Cümleler 3

اتفقنا
Anlaştık!
اتفقنا إذاً
O zaman anlaştık!
شغلة فاضية - مو مهم
Boş ver!
ماعم صدقك
Sana inanmıyorum!
لوحدك
Tek başına!
لا تقلق
Merak etme!
آسف
Özür dilerim!
اعذرني - آسف!
Affedersin!
للأسف
Maalesef!
اعذرني على التأخير.
Geç kaldığım için özür dilerim.
لَيْسَ الأَمْرُ كَذَلِكَ
Bu iş böyle değil/Bu iş böyle olmaz!
لَيْسَتْ هَذِهِ غِلْطَتِي
Bu benim hatam değil.
هَذَا كَلاَم رَائِع
Bu mükemmel bir söz…
أَنَا مُتَأَكِّدٌ مِنْ ذَلِكْ
Ben bundan eminim.
لَقَدْ رَأَيْتُكَ مِنْ قَبْلِ
Sen daha evvel görmüş gibiyim.
أَنْتَ عَلَى الحَقِّ
Sen haklısın. Senin söylediğin doğrudur.
أُرِيدُ أَنْ أَرَاكَ
Seni görmek istiyorum.
هَذا لاَ يَلْزَمُنِي
Bu bana lazım değil.
عَلَى الرَّغْمِ مِنْكَ...
Sana rağmen...
لَيْسَ الآنَ!
Şimdi değil!
عَلَى مَا أَظُنُّ
Zannedersem. Zannıma göre.
مَاذَا قُلْتَ؟ أَعِدْ مَا قُلْتَهُ مَرَّةً أُخْرَى
Ne söyledin? Söylediğini tekrar eder et.
إِقْتَرَحْتُ عَلَيْكَ رَأْيَتِي
Görüşümü sana önerdim.
دَعْ الأَمْرُ لِي
Bu işi bana bırak.
سَأَبْقَى مُتَشَكِّرًا لَكَ مَا حُيِّيْتُ
Hayatta kaldığım sürece sana müteşekkir kalacağım.
مَا العَمَلُ يَا تَرَى!
Ne yapabilirim acaba!
أَنْتَ رَجُلٌ طَيِّبٌ
Sen, hoş bir adamsın.
فَكِّرْ مَرَّةً أُخْرَى!
Bir kez daha düşün!
مَتَى تَمَّ هَذَا يَا أَحْمَدُ؟
Ahmet, bu ne zaman bitti?
اتركه يَتَكَلَّمْ
Bırak konuşsun.
دَعْنَا مِنْ هَذَا
Bunu bırakalım.
كَيْفَمَا إِتَّفَقَ
Nasıl denk gelirse...
لاَ دَاعِىَ لِلنَّزَاعِ
Tartışmaya gerek yok
هَذَا وَاضِحٌ كَا النَّهَارِ
Bu, gündüz gibi açıktır. Durum gündüz gibi ortada...
لاَ أَفْهَمْ مَاتقول
Ne dediğini anlamıyorum.
لاَ تُبَالِغْ!
Abartma
وَا أَسَفَاهْ!
Vah ne yazık!
لَيْسَ ذَلِكَ فِي يَدِي
Bu benim elimde değil.
ليكن كما قولت
Dediğin gibi olsun, kardeşim.
لاَ تُؤَاخِذِينِي يَا أَخِي
Kusura bakma, kardeşim.
أَنْتَ مَا يَعْنِيكَ!
Seni ilgilendirmez! Sana ne!
فَأَنَا عَلَى إِسْتِعْدَادٍ
Ben hazırım!
كَمَا تُحِبُّ
Sen nasıl istersen...
أنت رجل طيب
İyi bir adamsın ama!
هناك أخبار طيبة وأخرى سيئة
Hem iyi hem kötü haberim var!
فقط كوني نفسك انت... طيب ؟
Kendin olman yeter, tamam mı?
شئ طيب حقا أن أراك. شئ طيب حقا- ما الذي كنت تنوين فعله ؟
Seni görmek güzeldi. Gerçekten güzeldi. Neler yapıyordun peki?
رائحة القهوة طيبة
Kahve güzel kokuyor!
التغيير طيب
Değişim iyidir!
سررت بك
Memnun oldum!
ربنا يعطيك طول العمر
Allah sana uzun ömür versin!
ما اسمك
Adın ne?
اسمي ياسر ما اسمك أنت
Adım Yasir senin adın ne?
من أي بلد أنت
Nerelisiniz!
اسمي ياسر انا فلسطيني
Benim adım Yasir, Filistinliyim!
شكرا لك
Teşekkür ederim!
لا شيء
Bir şey değil!
أنا أتعلم التركية
Ben Türkçe öğreniyorum!
تحدثنا
Konuştuk!
نعم أعرف القليل من التركية والفرنسية والانجليزية
Evet, biraz Türkçe Fransızca ve İngilizce Biliyorum!
لغتي العربية
Arapça dili konuşuyorum!
ممنون للقاءك
Tanıştığımıza memnun oldum!
تاريخ ميلادي
Doğum tarihimiz!
كم تاريخ ميلادك
Doğum tarihiniz kaç?
تاريخ ميلادي ألف وتسعمائة وثلاثة وسبعين
Doğum tarihimiz bin dokuz yüz yetmiş üç.
عمري ثمانية وثلاثين سنة
Ben otuz sekiz yaşındayım!
كتبت لك رسالة أمس
Dün size bir mektup yazdım!
عملي
Benim işim!
أنا أعْمَلُ في مصْنَع مَعَ صَديقي
Ben arkadaşımla beraber fabrikada çalışıyorum.
كَمْ يوْماً تَعْمَلُ؟
Kaç gün çalışıyorsun?
أنا أعْمَلُ سِتَّة أيَّامٍ في الأُسْبُوع
Ben haftanın 6 günü çalışıyorum.
كَمْ سَاعَةِ تَعْمَلُ في يَوْمِ؟
Günde kaç saat çalışıyorsun?
أعْمَلُ ثَمَانِي سَاعَاتٍ في اليَوْمِ
Günde sekiz saat çalışıyorum.
لم افهم معنى هذه الجملة
Bu cümlenin manası anlamıyorum!
اليوم انا مريض
Ben bugün hastayım!
انت لست مريضا
Sen hasta değilsin?
انا لست مريضا
Ben hasta değilim?
لا افهم ما تقول
Ne dediğini anlamıyorum!
لا اعرف
Bilmiyorum!
دولة الاحتلال الصهيوني
Siyonist işgal devleti!
الجو جميل اليوم سوف اذهب للحديقة
Bugün hava güzeldir bahçeye gideceğim!
كنت بالأمس متعب لذلك لم اقرأ دروسي
Dün çok yorgundum derslerimi! Okumadım!
شرب ياسر الحليب
Yasir sütü içti!
انا قرات هذه الكتب
Ben bu kitaplar okudum!
ماذا تقول؟
Ne söylüyorsun?
ماذا تعمل
Ne iş yaparsınız!
انتظر
Bekleyin!
بارك الله فيك
Allah razı olsun!
صديقي
Arkadaşım!
بالنجاح
Başarılar!
سأبقي متشكر لك ما حييت
Hayatta kaldığım sürece sana müteşekkir kalacağım!
انت رجل طيب
Sen, hoş bir adamsın
ليس الان
Şimdi değil!
صلى الله على سيدنا محمد
Hz. Muhammed sallalahu aleyhi vesellem!
ياسر لم يأتي للمدرسة اليوم
Yasir bugün okula gelmedi!
هل رأيتم قلمي الأحمر
Kırmızı kalemimi gördünüz!
انقطعت الكهربا
Elektrik kesilir!
أنا حزين جدا
Ben çok üzgün!
فلندعو
Dua edelim!
هل انتم مستعدون
Hazır mısınız?
يساعد ياسر اخاه الصغير
Yasir küçük kardeşine yardım ediyor!
جئنا الى هنا مساءً
Akşam buraya geldik!
ياسر نزل من السيارة
Yasir arabadan indi!
دخلنا البيت
Evden girdik!
نظرنا من النافذة
Pencereden baktık!
أمس أخذ ياسر النقود من أحمد في البنك
Dün Yasir parayı Ahmet’ten bankada oldu!
ذهب الطفل الكبير
Büyük çocuk gitti!
ذهبت من المنزل الى المدرسة
Evden okula gitti!
لَيْسَ الأَمْرُ كَذَلِكَ
Bu iş böyle değil/Bu iş böyle olmaz!
هَذَا كَلاَم رَائِع
Bu mükemmel bir söz...
هَلْ هَذَا كَلاَم يُقْبِلُهُ عَاقِلْ
Bu akıllı bir kimsenin kabul edeceği bir söz değildir.
أَنْتَ عَلَى الحَقِّ
Sen haklısın. Senin söylediğin doğrudur.
عَلَى الرَّغْمِ مِنْكَ...
Sana rağmen...
عَلَى مَا أَظُنُّ
Zannedersem. Zannıma göre.
لَيْسَ الأَمْرُ كَمَا تَتَصَوَّرْ
Durum, iş tasavvur edildiği gibi değil.
مَاذَا قُلْتَ؟
Ne söyledin?
أَعِدْ مَا قُلْتَهُ مَرَّةً أُخْرَى
Söylediğini tekrar eder et.
دَعْ الأَمْرُ لِي
Bu işi bana bırak.
مَا العَمَلُ يَا تَرَى!
Ne yapabilirim acaba!
أَنْتَ رَجُلٌ طَيِّبٌ
Sen, hoş bir adamsın.
مَتَى تَمَّ هَذَا يَا أَحْمَدُ؟
Ahmet, bu ne zaman bitti?
دَعْنَا مِنْ هَذَا
Bunu bırakalım.
لاَ دَاعِىَ لِلنَّزَاعِ
Tartışmaya gerek yok!
لاَ أَفْهَمْ مَا تَقُولُ
Ne dediğini anlamıyorum.
وَا أَسَفَاهْ!
Vah ne yazık!
هُوَ مَا تَقُولُ يَا أَخِي
Dediğin gibi olsun, kardeşim.
أَنْتَ مَا يَعْنِيكَ!
Seni ilgilendirmez! / Sana ne!
سَلَّمْتُ عَلَى رَجُلٍ مَشْهُورٌ
Meşhur bir adama selâm verdim!



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)