Kötülük Edene Dua ve İstiğfar Edilir

Kötülük Edene Dua ve İstiğfar Edilir

Adamın biri Ebû Hüreyre'ye Radiyallahü Anh, "Sen Ebû Hüreyre (kendisine 'kedi babası' lakabı verilen
kimse) misin?" diye sordu; o da, "Evet" dedi. Adam, "Desene kedi hırsızısın" diye dalga geçince, Ebû Hüreyre Radiyallahü Anh, "Allahım, beni ve bu kardeşimi bağışla" diye dua ettikten sonra, "Resûlullah Sallallahü Aleyhi Vesellem bize haksızlık yapanlar için bu şekilde istiğfar etmemizi emretti" dedi. İbrahim b. Edhem Kuddise Sirruh bir yere gidiyordu. Karşısına onu tanımayan bir asker çıktı. Asker, "Sen köle misin?" diye sordu; o da, "Evet" dedi. Asker, "Buranın halkı nerede yaşar; mamur belde nerede?" diye sorunca, İbrahim b. Edhem, mezarlığı gösterdi. Asker buna kızıp kamçı ile kafasına vurup yaraladı. Bunu talebeleri öğrenince vuran adama, "Sen ne yaptın?" Bu zat, İbrahim b. Edhem hazretleridir" dediler. Vuran kişi af dileyip elini öptü. Asker, "Neden sana, köle misin diye sorduğumda, 'Evet dedin?' diye sordu. İbrahim b. Edhem, "Çünkü ben, Allah'ın kulu ve kölesiyim" dedi. Yanındakiler, "Peki, o sana vururken, sen ne yaptın?" diye sordular, o da
"Onun affı ve cennete girmesi için ona dua ettim" dedi. "Niçin?" dediler; hazret şöyle dedi:
"O bana zulmetti, ben de sabredip sevap kazandım. İstedim ki bana böyle iyiliği dokunan bir kimseye benden kötülük dokunmasın, ben de ona iyilik yapmış olayım. Bunun için kendisinin affını ve cennete girmesini istedim."121
Ebû Muâviye el-Esved, kendisine dil uzatana hayır duada bulunurmuş.122
İbrahim et-Teymî Radiyallahü Anh kendisine haksızlık yapana kesinlikle beddua etmez ve, "Yaptığı haksızlığın günahı ona yeter" derdi.123
İbn Mesud Radiyallahü Anh yiyecek almak için yolun kenarına oturmuş bekliyordu. İstediğini satın aldı. Parayı vermek için elini cebine uzattı fakat parayı bulamadı. "Burada oturduğum zaman param burada idi, onu çaldılar" dedi. Etrafındakiler hırsıza beddua etmeye başladılar, "Allah elini
kırsın, Allah belâsını versin" şeklinde konuşuyorlardı. Fakat kendisi, "Allahım, şayet bu adam ihtiyacından dolayı bu parayı aldı ise helâl olsun. Şayet bunu bir alışkanlık olarak yaptı ise bu, son hırsızlığı olsun" diye dua etti.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)