Kötülerle Güzel Geçim

Kötülerle Güzel Geçim

Yahya b. Ziyâd'ın (rah) çok huysuz bir kölesi vardı. Neden bunu satmıyor veya azat etmiyorsun, dediler. Yahya b Ziyad, "Ben ondan hilmi (yumuşak ve sabırlı olmayı) öğreniyorum" diye cevap verdi.125
Ahnef b. Kays'a (rah) bir kimse söverek arkasından gitti. Ahnef hiç cevap vermedi. Kabilesinin yanına gelince durup, "Daha söyleyeceğin varsa burada söyle. Zira kavmim yaptığını işitir ve görürlerse seni döverler" dedi.126
Adamın biri İbn Ömer'in Radiyallahü Anh azatlısı Salim'e, "Pis ihtiyar!" diye seslenince Salim şu tepkiyi verir: "Kardeşim, öyle sanıyorum ki tam isabet ettin!"127
Mâlik b. Dînâr'a bir kadın, "Ey mürâi (riyakâr)" deyince, "Benim ismimi Basralılar kaybetmişti, sen buldun" dedi. 128
İsâ aleyhisselâm, yahudilerin yanından geçerken, kendisine çok kötü şeyler söylediler. Onlara güzel davrandı. Yanındakiler, "Onlar sana kötülük yapıyor, sen onlara iyi sözler söylüyorsun" dediklerinde, Hz. İsâ (a.s), "Herkes, başkasına, yanında bulunandan verir"buyurdu. 129
Sahabeden Abdullah b. Abbas'a Radiyallahü Anh bir kimse sövdü. Buna karşılık olarak, "Bir ihtiyacın varsa yardım edeyim" dedi. Adamcağız başını önüne eğerek ve utanarak özür diledi. 130
Hz. Hüseyin'in oğlu Ali Zeynelâbidîn'e bir kimse kötü şeyler söyledi. Hazret elbisesini çıkarıp ona hediye etti.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)