Osmanlı Padişahlarından Altın Nasihatler -1-

 Osmanlı Padişahlarından Altın Nasihatler -1-

01- “Millet birbirini kırıp geçireceğine bırakın beni öldürsün. İcabı halinde donanmayı kaybetmemek için canımı vermeye hazırım.” (Sultan II. Abdülhamid Han Rahmetullahi Aleyh)

02- “Hak arayan varsa hakkını verin. Başkaldıran varsa başını kesin.” (Sultan II. Abdülhamid Han Rahmetullahi Aleyh)

03- Filistin’in kendilerine satılması karşılığında Osmanlı’nın bütün borçlarını tasfiye etmeyi taahhüt eden Yahudilerin önderi Theodore Herzl’a; “Kılıçla alınan vatan parayla satılmaz.” (Sultan II. Abdülhamid Han Rahmetullahi Aleyh)

04- “Beni evhamlı sanıyorlardı HAYIR! Ben sadece gafil değildim, o kadar. Kırk yıl şu devletlerin birbirine düşmesini bekledim. Onlar birbirlerine düştü, şimdi ben tahtta değilim.” (Sultan II. Abdülhamid Han Rahmetullahi Aleyh)

05- “Tarih değil, hatalar tekerrür ediyor!” (Sultan II. Abdülhamid Han Rahmetullahi Aleyh)

06- “Savaş yalnız sınırlarda olmaz. Savaş bir milletin topyekûn ateşe girmesidir. Eğer bu bütünlük sağlanmamışsa zafer tesadüfi, yenilgi kaderdir.” (Sultan II. Abdülhamid Han Rahmetullahi Aleyh)

07- “Bir karış dahi olsa vatan toprağını satmam, zira bu vatan bana değil milletime aittir. Milletim de bu toprakları ancak aldığı fiyata verir. Çünkü bu topraklar kanla alınmıştır, kanla verilir!” (Sultan II. Abdülhamid Han Rahmetullahi Aleyh)

08- “Düşmanın kurtuluş reçetesi öldürmek içindir. Esaretin bir çeşidi de borçlandırmadır.” (Sultan II. Abdülhamid Han Rahmetullahi Aleyh)

09- “Cevizin kabuğunu kırıp özüne inmeyen, cevizin hepsini kabuk zanneder.” (Sultan II. Abdülhamid Han Rahmetullahi Aleyh)

10- “İngilizler Osmanlı Halifesi’nin gücünü unuttukça onlara bunu hatırlatmak çok kolay.” (Sultan Abdülhamid Han Rahmetullahi Aleyh)

11- “Yardım almaya alışan, emir almaya da alışır!” Sultan IV. Murad Rahmetullahi Aleyh)

12- “Bağdat'ı almaya çalışmak, Bağdat'ın kendinden daha mı güzeldi ne?” (Sultan IV. Murad Rahmetullahi Aleyh)

13- “Allah, peygamber korkusu bilmez alçaklar! Unutmayın ki, intikam gecikir ama asla yaşlanmaz!” (Sultan IV. Murad Rahmetullahi Aleyh)

14- “Kılıç kınından çıkmadıkça it sürüsü dağılmaz.” (II. Mahmud Rahmetullahi Aleyh)

15- “Yenileceğinden korkan daima yenilir.” (Yıldırım Bayezid Rahmetullahi Aleyh)

16- “Dünya devleti ebedi değildir. Fani cihanda hiç kimse de ölümsüz değildir. İnsanların dünyada nefesleri sayılıdır ve ölümsüzlük kapısı kapalıdır.” (Fatih Sultan Mehmet Rahmetullahi Aleyh)

17- “İnsan, Allah’ı tanıdığı kadar insandır.” (Fatih Sultan Mehmet Rahmetullahi Aleyh)

18- Fatih Sultan Mehmet 12 yaşına geldiğinde babası (Sultan Murat Rahmetullahi Aleyh) oğluna tahtı bırakıp Manisa'ya inzivaya çekilir. Bu haber üzerine Hristiyanlar Osmanlı tahtında bir çocuk olduğu için Haçlı ordusu toplayıp Osmanlının üzerine saldırmaya karar verir. Bu olayı haber alan Sultan Mehmet babasını çağırır fakat babası “Artık padişah sensin…” diyerek gelmez. Bunun üzerine Sultan Mehmet babasına şu tarihi mesajı yollar: “Baba, eğer Padişah siz iseniz geliniz ve ordunun başına geçiniz, yok eğer padişah ben isem size emrediyorum gelip ordunun başına geçiniz.”

19- “Yapmak istediğimi sakalımın bir teli bile bilseydi, sakalımın o telini hemen koparır ve yakardım…” (Fatih Sultan Mehmet Rahmetullahi Aleyh)

20- “Baykuştan pervamız yok, biz şahinler sürüsüyüz.” (Fatih Sultan Mehmet Rahmetullahi Aleyh)

21- “Yapmak istediğimi sakalımın bir teli bilseydi sakalımın o telini hemen koparır yakardım.” (Fatih Sultan Mehmet Rahmetullahi Aleyh)

22- “Benim kudretimin ulaştığı yere onların hayalleri bile ulaşamaz!” (Fatih Sultan Mehmet Rahmetullahi Aleyh)

23- “Ey Konstantiniyye, ya sen beni alırsın, ya ben seni alırım.” (Fatih Sultan Mehmet Rahmetullahi Aleyh)

24- (Bizans elçisine) “İmparatorunuza söyleyin şimdiki Osmanlı padişahı öncekilere benzemez. Bizim gücümüzün ulaştığı yerlere sizin imparatorluğunuzun hayalleri bile ulaşamaz.” (Fatih Sultan Mehmet Rahmetullahi Aleyh)

25- “Ayrılıktan sızlanmanın vaktinde acılı bülbülüz,

Ateş kesilir saba yeli gül bahçemizden geçse.” (2. Selim Rahmetullahi Aleyh)

26- “Valide, biz Sultanoğlu sultanız, kullanmayacaksak Eyüp Sultan Camii'nde bu kılıcı niçin kuşandık? Kararımız karardır, sefere çıkacağız. Taht uğruna devleti feda etmeyiz.” (3. Mehmet Rahmetullahi Aleyh)

27- “Ceddimiz, devletimizin kurucusu Osman Gazi hazretlerinden, büyük dedemiz Kanuni Sultan Süleyman’a kadar bütün padişahlar askerin önünde sefere çıkmışlardır. Dedemiz Sultan İkinci Selim’le (ll. Selim) cennetmekân pederimiz Sultan Murad (lll. Murat) bu usulü bozdular. Biz dahi, başlangıçta seferi paşalarımıza ısmarlamakla hataya düştük. Asker evlatlarımız bizi başlarında görmek isterler. Kararımız odur ki yakında sefere çıkacağız. Hazırlıklar tamamlansın. Küffara haddini bildirmeye gitmek gerekir.” (lll. Mehmet Rahmetullahi Aleyh)

28- “Nerede bir ilim ehli duyarsan ona rağbet, ikbâl (ilgi) ve yumuşaklık göster. Askerine ve malına gurur getirip müminlerden uzaklaşma. Bizim mesleğimiz Allah Teâlâ yolu ve maksadımız Allah’ın dinini yaymaktır. Yoksa kuru kavga ve cihangirlik dâvâsı değildir. Sana da bunlar yaraşır. Daima herkese ihsanda bulun. Memleket işlerini noksansız gör! Hepinizi Allah’u Teâlâ’ya emânet ediyorum!” Sözlerini tamamladıktan sonra tekrar yanına çağırmış ve vasiyetine hususî olarak şunu da eklemişti: “İslâmbol’u (İstanbul’u) aç gülzâr (gül bahçesi) et!” (Osman Gazi Rahmetullahi Aleyh)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)