Cehenneme Dayanabileceğin Kadar Günah İşle!


Cehenneme Dayanabileceğin Kadar Günah İşle!

İmam Şibli Rahmetullahi Aleyh Buyurdu ki:
“- Dört yüz hocadan ders okudum. Bunlardan dört bin hadis-i şerif öğrendim. Bütün bu hâdislerden bir tanesini seçip kendimi ona uydurdum. Çünkü kurtuluşu ve saadeti ebediyeye kavuşmayı bunda buldum ve bütün nasihatleri hep bunun için gördüm!”.
Seçtiğim hadis-i şerif şudur:
Peygamberimiz (sallallahü aleyhi ve sellem), bir sahabiye buyurdu ki:
·        "Dünya için dünyada kalacağın kadar çalış.
·        Ahiret için, orada sonsuz kalacağına göre çalış,
·        Allahü teâlâya, muhtaç olduğun kadar itaat et.
·        Cehenneme dayanabileceğin kadar günah işle."
Bu hadis-i şerif sahih midir? Kaynağı nedir?

Kaynak: İmam Gazali “Eyyühe’l-veled!” (Daru’l-Beşair, 1431/2001, 120)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)