Söz Taşıyana Muhteşem Cevaplar

Büyüklerimizin “Söz Taşıyan”a Verdiği Muhteşem Cevaplar…

 

Bir adam Ali bin Hüseyin Radıyallahü Anh'a;

"– Falanca senin hakkında konuştu!” dedi.

Cevaben:

"– Eğer benim hakkımda söyledikleri doğru ise; Allah’ü Teâlâ beni affetsin. Eğer doğru değilse Allah’ü Teâlâ onu affetsin!" dedi.

 

Bir adam; Hazreti Halid bin Velid Radıyallahu Anh'a:

"– Falanca adam senin hakkında konuştu!" dedi.

Cevaben:

"– Kendi sayfasıdır, istediği gibi doldurur!" dedi.

 

Bir adam; Vehb bin Münebbih Rahmetllahi Aleyh'e:

"– Falanca adam senin hakkında konuştu!" dedi.

Cevaben:

"– Şeytan senden başka elçi, bulamadı mı? " dedi.

 

Bir adam; İmam Şafii Rahmetullahi Aleyh’e:

"– Falanca adam senin hakkında konuştu!" dedi.

Cevaben:

"– Eğer doğru diyorsan sen dedikoducusun. Eğer yalan söylüyorsan sen fasıksın!" dedi.

 

Bir adam; bir âlime:

"– Falanca adam senin hakkında konuştu!" dedi.

Cevaben:

"– O bana ok attı ama isabet ettiremedi. Sen ise oku getirip kalbime sapladın!" dedi.

 

Bir adam; bir âlime:

"– Falanca adam senin hakkında konuştu!" dedi.

Cevaben:

"– Üç cinayet işledin: Kardeşim ile aramı bozdun. Boş kalbimi meşgul ettin. Kendini de, benim gözümden düşürdün!" dedi.

Bir adam; Hacıveyiszade Rahmetullahi Aleyh’e gelerek:

"– Hocam, falan zadelerde yemekte idim. Falan Hoca Efendi sizin aleyhinizde konuştu!"

Deyince; Hacıveyiszade merhum;

 "– Peki, evladım yemekte ne vardı, neler yiyip içtiniz?"

"– Efendim çok mükellef sofra idi. Çorbası, etlisi, sütlüsü, tatlısı, kahvesi çayı hepsi güzeldi!" Deyince. Hoca Efendi;

 "– Evlâdım o kadar yemekleri hazmettin de niye orada konuşulanları hazmetmeyip buraya kadar getirdin!" buyuruyor…

Rabbim bizleri de dedikodu, gıybet ve su-i zandan muhafaza eylesin!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)