Cehennemi Boylayan Bektaşi

Cehennemi Boylayan Bektaşi

Bektaşi'nin birine konuk gelecekmiş. Bektaşi konuğu nasıl ağırlar… Elde yok, avuçta yok... Mahcup olmak da istemiyor... Komşusu Yahudi'nin bir sürü keçisi varmış... Onlardan birini çaktırmadan alıp kesiyor... Ama çaktırmadığını sanan kendisi... Yahudi, ağacın arkasından gözlermiş durumu... Diyor ki kendi kendine, "Kadıya gitsem... Kadı Müslüman, o Müslüman, ben Yahudi… Davayı kazanamam. Hadi kazandım, Bektaşi'nin nesi var ki, ondan alıp bana versin... Biz artık Allah’ü Teâlâ'nın huzurunda hesaplaşırız... Yıllar geçiyor. Yahudi, Allah’ü Teâlâ'nın huzurunda davacı oluyor, Bektaşi'den... Mahkeme kuruluyor...
Allah’ü Teâlâ:
-Sen Yahudi kulumun keçisini kesmişsin, diyor Bektaşi’ye...
-Kesmedim, diyor Bektaşi...
-Ben gözlerimle gördüm diyor, Yahudi…
-Allah’ım, diyor Bektaşi... Bir mahkemede bir adam hem şahit, hem davacı olamaz.
-Haklısın ama diyor, Allah’ü Teâlâ'nın Ben her şeyi görürüm. Ben de gördüm, kestiğini...
-Allah’ım, diyor Bektaşi... Aynı mahkemede, hem şahit, hem hâkim olunmaz...
-Gene haklısın, diyor Allah’ü Teâlâ... O zaman getirin keçiyi ona soralım...
-Nee? Diyor Bektaşi... Keçi burada mı? Verin keçiyi bu Yahudi'ye... Bitsin bu dava...
Allah’ü Teâlâ o zaman buyuruyor ki: Senin dediklerin dünyada geçerliydi… Burada hiç kimseye zerre kadar haksızlık yapılmaz… Sen keçiyi yemeseydin, bu Yahudi o keçiden ne kadar faydalanacak idiyse o kadar sevabını Yahudi’ye vereceksin! Veya o kadar Cehennemde yanacaksın!
Bektaşi donup kalıyor… Yeni bir numara daha çekmek istiyor. Ya Rabbi diyor, o bir Yahudi… Ben de ne kadar Bektaşi olsam da sonuçta bir Müslüman’ım…
Allah’ü Teâlâ o buyuruyor ki: Behey Bektaşi en son ve hak din olan Müslümanlık’ta kâfir hakkı diye bir şey vardır. Kâfir hakkı Müslüman haklarından bile önemlidir. Sen bunu duymadın mı?
Bektaşi dünyada çektiği numaraların orada geçmediğini ve ilâhi adaletin asla şaşmadığını o zaman anlıyor… Yahudi’ye verecek kadar sevabı olmadığından cehennemi boyluyor. Alıntı


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)