Allah’ü Teâlâ Mülkü Dilediğine Verir

                                        Allah’ü Teâlâ Mülkü Dilediğine Verir

 

            Âriflerden birine sormuşlar:

"- Akıllı ve bilgili insanlar hep yerlerde sürünürken, câhiller ve ahmaklar hep en yüksek mevkilerde bulunuyor. Hâlbuki bunun tam tersi olması gerekmez mi? Bunun hikmeti nedir?" demişler.

Hazret şu cevâbı vermiş:

"- İnsanlar, akıllarına ve ilimlerine güvenmesinler, her şeyin hep takdîr-i ilâhî ile olduğunu bilsinler ve sadece Allah’ü Teâlâ'ya güvensinler diye böyledir!" demiş.

İmâm-ı Şâfî Rahmetullahi AleyhHazretleri de bu hususta şöyle buyurmuştur:

"- Kazâ ve kaderin delillerinden biri de, akıllıların sefâlet içinde, ahmakların şatafat içinde yaşamasıdır."

Âyât-ı Kur`ân ile sâbitdir ki, Allah’ü Teâlâ'ya mülkü dilediğine verir. Dilediğine dilediği vakit dilediği mülkü veren Allah’ü Teâlâ dilediği vakit dilediğinden o mülkü geri alır. Allah’ü Teâlâ dilediğini dilediği vakit azîz, dilediğini dilediği vakit zelîl eder.

Bu hakikatten gâfil olanlar, sahip oldukları mülkü, makâmı, mevkîyi hep kendilerine mâl ederek:

"- Ben yaptım, ben ettim, benim param, benim malım, benim tâcım, benim tahtım" deyip kibirlenip dururlar.

"Mala mülke mağrûr olma deme var mı ben gibi;

Bir muhâlif rüzgâr eser savurur harman gibi…"

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)