Kardaş

Kardaş

 

Üç kuruşa tamah edip

Zulmedene boyun eğen

Gururunu yere serip

Kul yoluna kulluk eden

Olmadım kardaş...

 

Gurbet elde naçar oldum

Dost diyenden kaçar oldum

Hak yolundan öldüm ama

Dönmedim kardaş...

 

Hasret aldı duman oldum

Eşe dosta güman oldum

Çok yoruldum düştüm ama

Ölmedim kardaş...

 

Sorma kardaş, sorma benim halimi

Burda kardaş, dert sayan yok derdimi

Özlemekten anam babam yârimi

Yıllar oldu unutalı kendimi

 

Zalim ile yoldaş olup

Dost sırrını açık eden

Bahar iken kuzu olup

Zemheride kurda dönen

Olmadım

 

Gurbet elde naçar oldum

Dost diyenden kaçar oldum

Hak yolunda öldüm ama

Dönmedim kardaş...

 

Hasret aldı duman oldum

Eşe dosta güman oldum

Çok yoruldum düştüm ama

Ölmedim kardaş...

 

Sorma kardaş, sorma benim halimi

Burda kardaş, dert sayan yok derdimi

Özlemekten anam babam yârimi

Yıllar oldu unutalı kendimi

 

Bu günlerde dün olacak mutlaka

Her gecenin bir sabahı var gülüm

Hangi acı sürüp gitmiş sonsuza

Bu derdinde bir dermanı var gülüm

 

Hangi dağın bir kenarı yol değil

Hangi deniz bir sahilde son değil

Başın eğme bu halimiz ar değil

Daha mutlu yıllarımız var gülüm

 

Kararıp ta kalmaz kışlar bahtında

Dört mevsimden biri bahar mutlaka

Kendini bu kadar sahipsiz sanma

Bu dünyayı bir yaratan var gülüm

 

Hangi dağın bir kenarı yol değil

Hangi deniz bir sahilde son değil

Başın eğme bu halimiz ar değil

Daha mutlu yıllarımız var gülüm

 

Bir Seher Vaktinde İndim bağlara

Öter şeyda bülbül gül yarelenir

Bakmaz mısın sinemdeki dağlara

Derdim dökmeye dil yarelenir

 

Boş geçirmeyelim gel şu çağları

Dolaşalım yaylaları dağları

Bir gün gazel döker ömrün bağları

Eser sam yelleri dal yarelenir

 

Daimiyim yanar aşkın çırağı

Dostun muhabbeti cennet otağı

Ancak şu dünyada derdim ortağı

Sazım figan eder tel yarelenir.

 

Âşık Daimi


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)