Ağır Hasta ve Ölüm Duaları

 

Ağır Hastalara Okunur.

اَللَّهُمَّ أَعِنِّي عَلٰى سَكَرَاتِ الْمَوْتِ.

Okunuşu: Allahümme e’innî alâ sekereti’l-mevt!

Anlamı: Allah’ım ölümün şiddeti ve ıstırabı karşısında bana yardımcı ol!

Kaynak: (İbn Mace, Cenaiz, 64; Tirmizi, Cenaiz 8)

 

Peygamberimiz'in Sallallahü Aleyhi Vesellem’in Son Duası (Ölüme Hazırlık İçin)

لَا إِلَهَ إِلَّا اللهُ، إنَّ لِلْمَوْتِ سَكَرَاتٍ اَللَّهُمّ اغْفِرْ لِي وَاَرْحَمْنِي وأَلْحِقْنِي بِالرَّفِيقِ الْأَعْلَى

Okunuşu: La ilâhe illAllah’ü Teâlâ, inne li'l-mevti sekerâtün. Allahümmeğfirlî verhamnî ve elhıknî bi'rrefîki'l a'lâ.

Anlamı: Allah'ü Teâlâ’dan başka ilâh yoktur. Şüphesiz ölümün büyük zorlukları vardır. Allah’ım beni bağışla, bana merhamet et ve beni ik-i A'lâ'yâ ulaştır.

Kaynak: (Buhari, Megazi 83, 84, Tefsir, Nisa 13, Marda 19, Da'avat 29, Rikak 41; Müslim, Fezail 87, (2444; Muvatta, Cenaiz 46, (1, 238, 239; Tirmizi, Da'avat 77)

 

Ölüme Hazrılanmak İçin Akşam ve Sabah

            اَللَّهُمّ أَعِنِّي عَلٰى غَمَكَرَاتِ الْمَوْتِ وَسَكَرَاتِ الْمَوْتِ.    

Okunuşu: Allahümme einni ala ğameratil mevt ve sekeratil mevt.

Anlamı: Allah’ım! Ölüm acılarına ve ölüm dalgınlıklarına karşı bana yardım et.

Kaynak: (Tirmizi, Cenaiz, 978)

     

Ölüme Hazırlanmak İçin Akşam ve Sabah

Peygamberimiz'in Sallallahü Aleyhi Vesellem’in Son Duası

 

            لَا إِلَهَ إِلاَّ اللهُ، إنَّ لِلْمَوْتِ سَكَرَاتٍ اَللَّهُمَّ اغْفِرْ لِي وَاَرْحَمْنِي وأَلْحِقْنِي بِالرَّفِيقِ الْأَعْلَى.

Okunuşu: Lâ ilâhe illallah’ü Teâlâ, inne li'l-mevti sekerâtün. Allahümmeğfirlî verhamnî ve elhıknî bi'rrefîki'l a'lâ.

Anlamı: Allah'ü Teâlâ’dan başka ilah yoktur. Şüphesiz ölümün büyük zorlukları vardır. Allah’ım beni bağışla, bana merhamet et ve beni Refik-i a'lâ'ya ulaştır.

Kaynak: (Buhari, Megazi 83, 84, Tefsir, Nisa 13, Marda 19, Da'avat 29, Rikak 41; Müslim, Fezail 87, (2444); Muvatta, Cenaiz 46, (1, 238, 239); Tirmizi, Da'avat 77)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)