Böyle Bir Hastalığa Şükredilmez mi?

 Böyle Bir Hastalığa Şükredilmez mi?

 

Bir doktor anlatıyor:

Ömrümdeki en garip hadiselerden biri de şuydu.

70 yaşındaki bir amca şeker hastalığı sebebiyle devamlı hastaneye gelirdi ve her geldiğinde yüzünde kocaman bir tebessüm olurdu.

"- Şeker nimetini (hastalığını) veren Rabbime hamd olsun" diye de dua ederdi.

Bir gün dayanamayıp sordum;

"- Ya amca, sen ne garip birisin, şeker hastalığına nimet diyen birini de ilk kez duyuyorum.

"- Doktor evladım, şeker hastalığı nimettir.

"- Nasıl yani?

"- Sebebini söyleyeyim; Allah’ü Teâlâ bana ağrısız bir hastalık olan şeker hastalığını verdi. Pek çok insan hastalıklarından dolayı acı çekiyor. "

"- Allah’ü Teâlâ bana tıbbın (en azından dengeleyici) ilacını bulduğu bir hastalık verdi. Pek çok hastalık var ki, henüz hiç bir ilacı ve tedavisi yok. "

"- Allah’ü Teâlâ bana öyle bir hastalık verdi ki, ismi bile tatlı (şeker hastalığı)

"- Allah’ü Teâlâ bana öyle bir hastalık verdi ki, ismi gibi tatlı bir doktorum var, senin gibi... "

"- Allah’ü Teâlâ bana öyle bir hastalık verdi ki, 4 ayda bir mecburen hastaneye gelip kan tahlili gibi tahliller yaptırarak sağlık kontrolünden geçiyorum. "

"- Allah’ü Teâlâ bana öyle bir hastalık verdi ki, sabrediyorum, şükrediyorum, hiç yorulmadan günahlarım affediliyor. "

"- Allah’ü Teâlâ bana öyle bir hastalık verdi ki, gece bir kaç kere idrara sıkışıp kaza-i hâcete kalkmam icab ediyor, böylece teheccüd namazını kaçırmıyorum. "

"- Doktor evladım, şimdi sen söyle, böyle bir hastalığı veren Allah'ü Teâlâ’ya şükredilmez de ne yapılır? "

"- Amca, o kadar kitap okudum, onca tıp hocasından ilim aldım ama senin iki dakikada öğrettiğine hiç denk gelmedim. Ver o mübarek ellerini öpeyim. "

Şaşırmayın!

Bu, Müslümanların hayatın tamamına bakış açısıdır ama biz kendi değerlerimizi kaybettik ve her şeyden (kimden geldiğini düşünmeden) şikâyet eder olduk maalesef...

Yâ Rabbi! Bizleri şartlar ne kadar olsa bile sana hakkıyla şükredenlerden eyle!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)