Kaç Takipçin Var Senin?

Kaç Takipçin Var Senin?

 

            Geçen gün Fenomen olduğunu bildiğim bir arkadaşıma:

            “- Kaç takipçin var?” diye sordum.

            “- Çok!” dedi, uçuk rakamlardan söz etti.

            Nabzımı yoklamak için:

            “- Senin de çoktur!” deyip gözlerimin içine baktı.

            “- Benim senin kadar çok takipçim yok”, dedim. “Hepsi topu topuna sekiz tane!”.

            Merakını gidermek için saymaya başladım:

 

            Birinci ve en büyük takipçim: ‘Âlemlerin Rabbi Allah’ü Teâlâ’dır.

Uykuda bile takip eder beni. O’ndan gizli kalmak mümkün değildir.”

       إِنَّ ٱللَّهَ يَعْلَمُ غَيْبَ ٱلسَّمَٰوَٰتِ وَٱلْأَرْضِ وَٱللَّهُ بَصِيرُۢ بِمَا تَعْمَلُونَ

"Şüphesiz Allah, göklerin ve yerin gizliliklerini bilir. Allah yaptıklarınızı görendir." (Hucurat Sûresi- 18)

           

            İkinci; iki takipçim ise: ‘Kirâmen Kâtibîn’dir.

İyi kötü, hayır veya şer ne yapsam anında kayda geçerler.”

       كِرَامًا كَٰتِبِينَ

"Değerli yazıcılar var." (İnfitar Sûresi- 11)

           

            Üçüncü takipçim ise: ‘Şeytan’dır.

Ve takipçilerin en tehlikelisi… Hayırla hiç işi olmaz. Beni yoldan çıkarmak, imanımı çalmak ve Cehenneme düşürmek için her şeyi yapar.

       وَكَانَ ٱلشَّيْطَٰنُ لِلْإِنسَٰنِ خَذُولًا

"Şeytan insanı (uçuruma sürükleyip sonra) yüzüstü bırakıp rezil rüsvay

eder." (Furkan 29)

 

            Dördüncü takipçim: ‘Nefsim’dir.

Boynu bükük, masum yüzlü ama… Şımarık bir çocuk gibidir. Açgözlüdür, doymak nedir bilmez. O da Beni yoldan çıkarmak için elinden geleni yapar.

       إِنَّ ٱلنَّفْسَ لَأَمَّارَةُۢ بِٱلسُّوٓءِ

"Çünkü nefis aşırı şekilde kötülüğü emreder." (Yusuf Sûresi- 53)

 

            Beşinci sıradaki takipçim ise: ‘Rızkım’dır.

Şimdiye kadar bir vefasızlığını görmedim.

       ٱللَّهُ يَرْزُقُهَا وَإِيَّاكُمْ

            "Ona ve size rızık veren Allah'tır." (Ankebut Sûresi- 60)

           

            Altıncı takipçim de imtihan için olduğunu bildiğim: ‘Musibet ve sıkıntılarım’dır.

            Çoğunlukla beni okşar gibi geçerler ama çoğu zaman da ziyareti uzayan bir misafir gibi oturdukları yerden bir türlü kalkmak bilmezler.

       وَلَنَبْلُوَنَّكُم بِشَىْءٍ مِّنَ ٱلْخَوْفِ وَٱلْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ ٱلْأَمْوَٰلِ وَٱلْأَنفُسِ وَٱلثَّمَرَٰتِ

"Andolsun ki sizi biraz korku ve açlık; mallardan, canlardan ve ürünlerden biraz azaltma (fakirlik) ile deneriz." (Bakara Sûresi- 155)

 

Yedinci takipçim ise; ‘Ölüm’dür.

Her an yanında taşıdığı mutlaka bir bahanesi vardır. Trafik ve iş kazaları, kalp spazmı, nefes yetmezliği, doğal afetler, savaş ve terör eylemleri, yaşlılık ve hastalık… Onun en çok kullandığı bahanelerdendir. Ben onu unutsam, o beni unutmaz; ense kökümde dolaşır durur…

       فَإِذَا جَآءَ أَجَلُهُمْ لَا يَسْتَأْخِرُونَ سَاعَةً وَلَا يَسْتَقْدِمُونَ

"Ecelleri gelince ne bir an geri kalırlar ne de bir an ileri gidebilirler." (Araf Sûresi-34)

 

Sekizinci ve son takipçim ise: Salih amellerim’dir.

            “- O da, beni mezarlıkta bırakıp gittikten sonra bile; benimle kalır. Benden hiç ayrılmaz. Çünkü benim gerçek dostlarım ‘Salih amellerim’dir”

وَاُدْخِلَ الَّذ۪ينَ اٰمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ جَنَّاتٍ تَجْر۪ي مِنْ تَحْتِهَا الْاَنْهَارُ خَالِد۪ينَ ف۪يهَا بِاِذْنِ رَبِّهِمْۜ تَحِيَّتُهُمْ ف۪يهَا سَلَامٌ

İnanan ve salih ameller işleyenler, Rablerinin izniyle, ebedî kalacakları ve içlerinden ırmaklar akan cennetlere sokulacaklardır. Oradaki esenlik dilekleri ‘Selâm’dır. (İbrahim Sûresi 23)

Ümit ederim ki yanımda götürdüklerim sadece ‘Salih amellerim’ olsun, yanlış şeyler değil…

Bütün takipçilerimin hepsi bu kadar...

            Allah'u Sübhanehu ve Teâlâ hepimize Kămil bir iman, ihlas ve samimiyet ve salih ameller ve selim kalp nasip etsin! (Âmîn!)

            (Alıntı)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)