Nefsinin Eline Düşme!


Nefsinin Eline Düşme!

Bir gün Rasûlullah'ın huzuruna Cüleybib isminde bir genç gelir ve:
“–  Yâ RasûlALLAH! Zina için bana izin ver, çünkü tahammül edemiyorum!" der.
Hazreti Peygamber Sallallahü Aleyhi Vesellem, genci dinledikten sonra yanına çağırır ve oturtur.
Ona sorar:
“–  Böyle bir şeyin senin annene yapılmasını ister miydin?"
“–  Anam babam sana feda olsun ey ALLAH'ın Rasûlü, istemezdim."
“–  Hiçbir insan da annesine böyle bir şey yapılmasını istemez!"
“–  Senin bir kızın olsaydı, ona böyle bir şey yapılmasını ister miydin?"
“–  Canım size feda olsun ya Rasûlallah Sallallahü Aleyhi Vesellem, istemezdim."
“–  Hiçbir insan da, kızı için böyle bir şey yapılmasını istemez!"
“–  Halanla, teyzenle böyle bir şey yapılmasını ister miydin?"
“–  Hayır, ya Rasûlallah, istemezdim!"
“–  Kız kardeşinle bir başkasının zina etmesini ister miydin?"
“–  Hayır, hayır, istemezdim!"
“–  Hiç kimse de halasıyla, teyzesiyle ve kız kardeşiyle zina edilmesini istemez."
Bu fiili yaptığı insanların yakınları rolüne giren ve onların hislerini yaşayan genç iyice ezilir, büzülür ve pişman olur.
Allah Resûlü'nün bu telkini ve ardından:
"Ya Rabbi! Bu genci hıfzu himaye buyur. Nefsinin eline düşürme!" duasıyla şereflenen Cüleybib, bir iffet abidesi haline gelir.
ALINTI

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)