Cenab-ı Allah Celle Celâlüh ve İnsanoğlu


Cenab-ı Allah Celle Celâlüh ve İnsanoğlu

Ebû Hureyre radıyallahu anh Peygamber Efendimiz Aleyhisselâm’ın şöyle buyurduğunu anlatıyor:
Allah’ü Teâlâ kıyamet gününde şöyle buyuracaktır:
- Ey insanoğlu! Ben hasta olmuştum da sen ziyaretime gelmemiştin.
İnsanoğlu:
- Ey Rabbim! Ben senin ziyaretine nasıl gelirdim ki, Sen âlemlerin Rabbisin, diyecektir. Allah’ü Teâlâ:
- Bilmiyor muydun ki, o hasta kulumun ziyaretine gitseydin benim rızâmı ve ecrimi o hasta kulumun yanında bulacaktın, buyuracaktır.
Yine Allah’ü Teâlâ:
- Ey insanoğlu! Bana yedirmeni istemiştim de, sen bana bir şey yedirmemiştin ki, sen âlemlerin Rabbisin, diye cevap verecektir. Allah’ü Teâlâ:
- Bilmiyor muydun ki, filan kuluna kendisine bir şey yedirmeni istemişti de", sen ona yiyecek bir şey vermemiştin. Eğer ona yiyecek bir şey vermiş olsaydın, bunun ecrini bende bulacaktın, buyuracaktır.
Yine Allah’ü Teâlâ:
- Ey insanoğlu! Senden su istemiştim de sen bana su vermemiştin, buyuracaktır, insanoğlu da:
- Ey Rabbim, ben sana nasıl su veririm ki, Sen âlemlerin Rabbisin, diyecektir. Allah’ü Teâlâ:
- Filan kulum senden su istemişti de sen ona su vermemiştin. Eğer vermiş olsaydın, bunun sevabını bende bulacaktın, buyuracaktır. (Müslim)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)