Hazır Cevaplar!


Hazır Cevaplar!

Sokrat ölüme mahkûm edildiğinde, eşi:
 - “Haksız yere öldürülüyorsun” diyerek ağlamaya başlayınca, Sokrat:
“Ne yani, bir de haklı yere mi öldürülseydim kadın!” demiş…

*************************
Kulaklarının büyüklüğü ile ünlü Galileo' ya, hasımlarından biri:
- “Efendim, kulaklarınız bir insan için biraz büyük değil mi?”
Galileo:
- “Doğru, benim kulaklarım bir insan için biraz büyük ama seninkiler bir eşek için fazla küçük sayılmaz mı?” demiş…

*************************
Fransa hükümet ricalinden biri Napolyon'unbir muharebede tenkide kalkışıp, parmağını harita üzerinde gezdirerek:
- “Önce şurasını almalıydınız, sonra buradan geçerek ötesini zapt etmeliydiniz!” gibi fikirler belirtmeye başlayınca, Napolyon:
- “Evet, eğer oralar böyle parmakla alınabilseydi, ben de söylediğiniz gibi yapardım!” demiş.

*************************
Tanıdıklardan biri, yazdığı romanın müsveddelerini Neyzen Tevfik’e göstererek fikrini sorar:
Neyzen, ona beğenmediğini ifade edince, adam: 
- “İyi ama, siz hiç roman yazmadınız ki!..”
Neyzen Tevfik şu cevabı verir:
- “Ben yumurtanın tazesini – bayatını da iyi anlarım. Ama bugüne kadar hiç yumurtlamadım!”

*************************
Bir toplantıda bir genç, büyük şairimiz Mehmet Akif Ersoy’u küçük düşürmek için:
-  “Afedersiniz, siz Baytar mıydınız (Veteriner, Hayvan Hekimi) beyefendi?” demiş. 
M. Akif hiç istifini bozmadan, bu kendini beğenmişe şu cevabı vermiş:
- “Evet, Baytarım, bir yeriniz mi ağrıyordu beyefendi, hemen bakayım!” diyerek adamı bozmuş…

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)